Avatar billede suksuksuk Novice
06. juni 2011 - 23:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Inspiron 6400 skærm virker ikke

Jeg sidder og roder med en inspiron 6400 hvor skærmen er gået i sort. Computeren starter fint op, men skærmen tænder overhovedet ikke på noget tidspunkt. Jeg har naturligvis prøvet at koble den på en ekstern skærm men uden resultat - jeg tænker at det muligvis er fordi jeg ikke kan komme ind i Windows og acceptere ny tilslutning af skærm?
Nu har jeg forsigtigt prøvet at skille den ad for at se efter eventuelle løse forbindelser men er ikke stødt på nogen.

Gode råd er dyre....derfor smides der godt med point i puljen til den der kan få skærmen til at virke :-)
06. juni 2011 - 23:10 #1
Psssssst: Du bør/skal gøre noget ved
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/suksuksuk Point ude: 840 ?
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

(Som du har fået at vide før ?)

---

Heller ikke noget som helst synligt, hvis der er helt mørkt i lokalet ?
Avatar billede suksuksuk Novice
07. juni 2011 - 00:06 #2
Ups, ja havde vist endnu ikke fået ryddet op i de gamle ubesvarede spørgsmål! Det er herrmed gjort!
Jeg fandt ud af at ved at stikke en lampe helt ned i skærmen kunne jeg svagt tyde at den faktisk var tændt så det må vel være noget backlight der er gået?
07. juni 2011 - 06:12 #3
Nemlig !!!

"Backlight" der er gået...
Avatar billede Progu Nybegynder
07. juni 2011 - 11:13 #4
Hej Suksuksuk.
Det lyder helst sikkert som "backlight" som Karise_larry siger.

En ny skærm er heldigvis ikke helt vild dyr:
http://produkt-guiden.dk/product/partno/B154EW01-VC

dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede suksuksuk Novice
07. juni 2011 - 12:16 #5
Så må den have en ny skærm. Jeg hører lige ejeren om hun vil have den repareret. Er det nogenlunde nemt at skifte selv?

Husk at smide et svar!
Avatar billede Progu Nybegynder
07. juni 2011 - 12:32 #6
Hej igen.
Det kommer jo lidt an på hvor fingernem man er :-)

Prøv evt. at kigge herinde og se om du kan være heldig og finde en guide eller lign.
http://produkt-guiden.dk/page/nyttige-links

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede suksuksuk Novice
08. juni 2011 - 15:15 #7
Jeg prøver mig frem. Vil du lige smide et svar?
Avatar billede Progu Nybegynder
08. juni 2011 - 15:20 #8
Hej igen.
Det lyder godt.

Tror svaret tilfalder karise_larry, så hvis han smider et svar er det fint :-)

Dbh.
Mads Hvejsel
08. juni 2011 - 22:15 #9
Ping...

Good Luck...

Der kan også være mulighed at kun skulle skifte det lille BackLight "print" ? Og ikke hele panelet ...

www.google.dk/search?hl=da&biw=1303&bih=854&tbm=isch&sa=1&q=BackLight+inverter&oq=BackLight+inverter&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=20188l22695l0l11l11l0l8l8l0l206l434l1.1.1
Avatar billede suksuksuk Novice
08. juni 2011 - 22:29 #10
God ide - Jeg prøver at kigge nærmere på det! Tak for svarene begge to!