Avatar billede LineTJ Nybegynder
05. juni 2011 - 13:13 Der er 2 kommentarer

Hjælp, så er I søde!

Jeg skal perspektivere til denne tekst af Dean Koontz.
Resume af teksten:

"Marine er en lille pige som bor på en bondegård med sin familie. Hun mistede sine fire killinger sidste år og det er hun meget ked af. Hun tænker meget over det selvom der er gået et helt år. Hvorfor lige hendes killinger, når der er en hel verden med killinger.
En dag, da hendes far læste noget op fra biblen, spurgte hun ham om, hvorfor Vorherre tog hendes killinger. Faren sagde at Gud gør hvad han vil i verden. Hun spurgte ham igen hvorfor det lige skulle være hendes killinger og så havde faren fået nok og rejste sig derfor og slog hende i hovedet så hun begyndte at bløde ud af munden. Så sagde han at hun skulle gå op på sit værelse. Der tænkte hun igen over situationen.

Næste dag bad hendes mor hende om at tage over til Mrs. Brown for at få en opskrift, men hun tog først over til de killinger som katten Pickie lige havde født. Hun kiggede på dem og lige pludselig kom faren med en spand med vand i og lukkede Pickie inde og begyndte at dræbe de små killinger. Nu ville hun også have hævn.

Da faderen var kommet hjem efter en hård dag, så han moderen Mary ligge på gulvet. Hun sagde til ham at han skulle gå ud på badeværelset."

Hvis i har nogle tekster, virkelige hændelser, film osv. som passer til "Killinger", er i velkommende til at sige det. Det ville gøre mig til et ret glad menneske, hvis I gad hjælpe.
Avatar billede natkatten Mester
05. juni 2011 - 14:53 #1
Jeg håber søreme ikke, at der er nogle, som har oplevet virkelige hændelser svarende til denne novelle! Pigen Marnie drukner sine to små tvillingesøskende "to get even with God".

Dette gør hun efter at hendes mor har svaret "ja" til, at det er Gud, som har livet af killingerne!
Avatar billede natkatten Mester
05. juni 2011 - 14:58 #2
Om Dean Koontz har jeg i øvrigt fundet dette:

Koontz was an only child who was born and raised in Pennsylvania. His father was mentally unstable and that condition was exacerbated by alcoholism. In order to cope with an abusive and unhappy home life he lost himself in books. His parents insisted that reading books were a waste of money, brains and time, but he kept reading, and soon he began writing. At the age of eight, he began writing and selling original fiction, mostly to relatives, for a nickel a piece. At the age of twelve, he won a national essay contest on "What Being an American Means To Me. (...) While he was still in college he wrote his first professional piece, entitled 'Kittens'.

Kilde: http://everything2.com/title/Dean+Koontz