Avatar billede rix Praktikant
02. juni 2011 - 19:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

gode råd

Hej jeg har længe tænkt at ændre min win 7 til linux men hvad skal jeg tænke på og være klar over hvis jeg skifter?
og den cd med win 7 jeg har fået da jeg købte min com kan den bruges hvis jeg fortryder?
min hjemme server apache og php kan den godt køre på linux?
Avatar billede kentora Nybegynder
02. juni 2011 - 20:49 #1
Du skal være opmærksom på at det ikke er sikkert at alle de programmer du kører nu kan køre på linux. Ofte findes der alternativer til linux, mens du kan få andre til at køre gennem wine (windows emulator). Hvis du har aktiveret win7 på en computer, er der en key tilknyttet computeren, og du kan bare installere win7 igen. Det har jeg selv benyttet mig af et par gange, med vista.
Din hjemmeserver med apache og php kan snildt køre på en linux. Det er ikke uden grund hosting firmaerne kører LAMP opsætninger hvis du vælger php :)
Avatar billede rix Praktikant
02. juni 2011 - 22:06 #2
hmm lyder godt i min hoved :D
men hvad skal jeg vægle når jeg bruger mest af min tid på internet og lave hjemme sider og afprøve det på min com men spiller også lidt på min com?
Avatar billede kentora Nybegynder
05. juni 2011 - 16:02 #3
Selv var jeg også lidt i tvivl i starten, så jeg valgte ubuntu, der har ry for at være den "nemmeste" linux distro. Jeg skal ikke dømme om hvorvidt det er sandt, men du kan jo prøve.

Hvis du installerer gennem wubi (windows ubuntu installer), kan du dualboote (vælge mellem win og ubuntu i opstart) og så bare køre en uninstall på hele dit ubuntu system hvis du ikke gider det alligevel.
Avatar billede kentora Nybegynder
05. juni 2011 - 16:04 #4
Avatar billede rix Praktikant
08. juni 2011 - 00:03 #5
hmm okey lyder mere intteresandt :D hvis du ville have point så lig dem :D
Avatar billede kentora Nybegynder
08. juni 2011 - 07:30 #6
Jeg synes du skal beholde dem. Det kan være du får brug for dem når du skifter. Selvom du nok vil støde på nogle udfordringer, så brug google, og forums. Du ender muligvis med at synes rigtig godt om det, selvom det kan være svært i starten :)
Avatar billede rix Praktikant
08. juni 2011 - 18:06 #7
okey så ville jeg sige endnu en gang tak :D