Avatar billede egmose Novice
31. maj 2011 - 19:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 grafikkort af forskelligt mærke.. Hvordan bruger man begge ?

Hej
Ved ikke præcist hvad mærkerne hedder, men hvis det er vigtigt, kan i så ikke fortælle mig et program der kan fortælle mig det? KAn nemlig ikke rigtig finde noget..

Anyway, I min fujitsu siemens stationære pc, med windows xp, er der et onboard ATI graffikkort..
Har eftermonteret et geforce graffikkort idag, og det virker også fint.. Men når det sidder i, virker ATI kortet ikke..

Der er installeret drivere til begge 2.. Sagen er den at jeg meget gerne vil have mit tv til og køre som nr. 2 skrivebord, tilsluttet onboard kortet.. Kan bare ikke få det til og virke..

Anyone?
31. maj 2011 - 19:19 #1
... det er sansynlig BIOS der disabler/slukker OnBoard graffikkort delen. Så er det lige meget hvilken Software/driver du bruger; du vil ikke kunne se den i Stytesystemet...
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2011 - 19:33 #2
Enig. Og forsøger du at enable den i BIOS, er det ikke sikkert du vil kunne bruge Geforce kortet.
Hvis dit nye kort har både vga og dvi skulle det så ikke kunne understøtte begge dele?
Jeg mener at have læst at tv vil blive regisreret når det tilsluttes (tændes), og at man skal vælge hvilken skærmforbindelse man vil bruge. men jeg kan huske forkert, og vil godt lige have en tilbagemelding på det hvis der er en der ved det.
Avatar billede CCodam Nybegynder
31. maj 2011 - 21:19 #3
Jeg vil bare bekræfte, som de to andre hentyder, at det IKKE er muligt at benytte både dit onboard og dit dedikerede grafikkort på en gang, det er enten eller.
31. maj 2011 - 21:23 #4
Alle grafikkort der både har VGA + DVI udgang vil kunne bruge begge udgange samtidigt med hvert sit billed...

Ska' vi lige have <egmose> på banen igen ???
Avatar billede egmose Novice
27. juni 2011 - 09:56 #5
Hej, undskyld jeg ikke har været vendt tilbage, mailsene herfra røg i spam, så troede ikke der var nogen svar. Løsningen blev en dvi/vga adapter, så jeg ikke bruger onboard kortet :)

Vil gerne give 220661 & karise_larry point, da i var "tættest" på, så smid et svar :D
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2011 - 16:01 #6
ping