Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
31. maj 2011 - 11:41 Der er 12 kommentarer

Pc går i stå....

Davs, jeg sidder med en hp pavilion 2109eo som er begyndt at gå i stå. Jeg ved ikke hvorfor men det sker åbenbart kun når jeg sidder og spiller computer spil :S ikke internet spil men som feks APB, Minecraft Heroes of newerth etc. Den er ikke varm som sådan, og den begyndte på det i går eftermiddags efter jeg hele morgenen havde gamet :S pludselig går den i stå og jeg slukker så for den. Men når man tænder den er den kun lige i gang i 2 sec også går den ud, og det gør det et par gange før den starter helt op. Har fået at vide det kan være strømforsyningen men det kan jeg ikke få helt til at passe :S Nogen der er så venlige at hjælpe mig med dette problem, da computeren ikke er særlig gammel syntes jeg ikke den allerede skal skrottes.

Hilsen Kedde :)
Avatar billede helt83 Nybegynder
31. maj 2011 - 12:03 #1
Når du siger gå i stå, slukker den så eller "fryser" den?

mvh
helt83
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
31. maj 2011 - 12:06 #2
Den fryser bare:) man kan ikke gøre noget som helst. ctrl + alt + delete virker heller ikke :S
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
31. maj 2011 - 12:14 #3
Den blev ca 67 grader varm, så slukkede den helt med sort skærm og det hele :S
Avatar billede helt83 Nybegynder
31. maj 2011 - 12:28 #4
Det kan altså også være dit grafikkort der bliver for varmt. Behøver ikke kun at være cpu.

mvh
helt83
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
31. maj 2011 - 12:29 #5
hvordan tjekker jeg det? :S bruger core temp :)
Avatar billede helt83 Nybegynder
31. maj 2011 - 12:41 #6
Hej

du kan prøve at hente dette program http://www.passmark.com/download/bit_download.htm den tester mange forskellige ting på din pc.

mvh
helt83
Avatar billede kuusbrian Nybegynder
31. maj 2011 - 12:53 #7
Ja det er helt sikkeret et Varme problem..Husk at rense for støv osv..da det kan lukke for luft tilførsel..
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
31. maj 2011 - 12:56 #8
Har støvsuget den, men skader det at åbne bunden og bruge vatpinde til at få det værste væk? :S forsikringen dækker vist ikke mere, men det kunne være det hjalp
Avatar billede helt83 Nybegynder
31. maj 2011 - 13:02 #9
Nu ved jeg ikke hvilket grafikkort du har, men hvis der sidder en blæser på det skal denne også renses.
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
31. maj 2011 - 13:06 #10
Der står der ikke er nogen Errors i nogle af tingene ud over Network hvor der er 77 errores :S
Avatar billede simon13 Nybegynder
31. maj 2011 - 14:04 #11
tag en cykelpumpe op pust den en ordentlig omgang.. nogen gange kan det få noget ud som støvsugeren ikke kan...
Avatar billede Kristian1993 Nybegynder
31. maj 2011 - 14:06 #12
hehe okay :D vil jeg prøve :)