Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2011 - 11:07 Der er 5 kommentarer

Lyden på min pc er der, men er meget lav...

En dag da jeg tændte computeren (bruger altid høretelefoner) var lyden meget meget lav, i forhold til hvad den plejer, samtidigt med at der er en brummen i stedet for det manglende lydniveau. Jeg prøvede at bytte høretelefonerne ud med 2 andre par, og hver gang var det det samme. Jeg har prøvet at være inde og indstille i alm. lyd niveau, den der er på menulinien, plus det som er i kontrolpanelet, men uden resultat... Min mand spurgte om det er fordi lydkortet er i stykker (brændt sammen), men så burde der jo ikke være nogen lyd overhovedet? Har lige formateret den, og installeret drivere igen, så det burde ikke være der fejlen ligger...

Håber der er nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre... Det er en Dimension c521 fra dell (ved det er en gammel skod computer, men den plejer nu at virke)
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2011 - 12:35 #1
brummen er støj fra strømforsyning (typisk)
Er du sikkert på, at du bruger det rigtige stik - i kontrolpanel kan du sikkert vælge forskellige opsætninger af lydkortet (fra 7.1 og nedefter)
Hos mig er det det lysegrønne, der er stereo/front/ud
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2011 - 14:10 #2
Jep bruger også det lysegrønne her... er det så fordi den er på vej til at dø?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2011 - 14:22 #3
skru ned for lyden til ca 50%, og prøv så de andre stik.
Men ellers, så kan du sætte et ekstra lydkort i maskinen, og deaktivere det indbyggede, hvis du ellers er tilfreds med maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2011 - 18:47 #4
super nyt lydkort :( men det er det der skal til...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2011 - 11:28 #5
ok - så bare accepter dit lagt svar, så spg lukkes.