Avatar billede Vkyed Nybegynder
29. maj 2011 - 11:34 Der er 9 kommentarer

køler virker ikke ordentligt.

Jeg købte mig i marts sidste år en bærbar HP Compaq Presario 405SO. Problemet er at den bliver alt for varm. Når jeg sidder og spiller metin2 er det helt normalt at den 90-95 grader varm (bruger Speedfan til at måle med)  og næsten helt uudholdelig at have på låret. Selvom jeg har en bog under hjælper det ikke meget. Det er ikke det sværeste spil at trække.Hvad kan der være galt? skal jeg sende den til reparation eller kan jeg selv ordne det? Ja er der ikke bare nogle der kan fortælle mig hvad der er galt og hvad jeg skal gøre. tak :)
29. maj 2011 - 11:37 #1
Avatar billede Vkyed Nybegynder
29. maj 2011 - 11:42 #2
Bare rent støv mener du?
29. maj 2011 - 11:54 #3
...er indsugningen fra UNDERsiden ?

Når du - tilsyneladende - tit har den på 'låret' = i nærheden af tekstil; så vil en let suge støv + nullermænd/damer til sig ...

"Velkendt" problem ...
Avatar billede Vkyed Nybegynder
29. maj 2011 - 12:01 #4
Ja. Men sidder lige så meget med den ved et bord og bordet bliver meget hurtig belagt med støv efter man har tørret det af. Så der kunne også sagtens suge en masse støv ind der.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2011 - 12:21 #5
Ja men bliver den varm når du spiller spil, når den står på bordet?
Du lukker jo sikkert for ventilationen når den er i skødet. Og du har heller ikke godt af den varme den giver til de nedre regioner.
Avatar billede Vkyed Nybegynder
29. maj 2011 - 12:23 #6
Den er altid varm også selvom jeg spiller den på bordet med 2 bøger under. Intet hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2011 - 13:30 #7
brug kommentar når du skriver og opretter spørgsmål  --- svar er kun til lukning af spørgsmål.

http://www.hardware-store.dk/baerbar-computer-tilbehor/computer-koler/usb-koler-til-baerbar-computer/prod_353.html

der findes mange af dem

http://www.dataworld.dk/product_category.php?cat_id=57461

m.v.h
Avatar billede Counx Nybegynder
29. maj 2011 - 13:50 #8
Har givet et svar i den "guide" du oprettede:
Jeg ville bare sende den ind, men du kan ikke være sikker på at det hjælper. Den skal garanteret bare renses.
Lad være med at sidde med den på lårene, især når den bliver så varm, du kan få skader for livet både sterilitet og pigmentfejl på benene. Blæseren kan også hurtigere blive tilstoppet hvis du sidder med bærbaren på tøj, seng eller en dyne og dette medfører jo at den ikke køler så godt.

//Counx
Avatar billede chalde Seniormester
29. maj 2011 - 17:52 #9
At du stiller den på bordet på 2 bøger nu, får ikke støv og andet hyggeligt til at forsvinde (se #1).
En god omgang rensning af køler/blæser vil med al sandsynlighed gøre underværker (såfremt problemet ikke var der fra starten af, har det været der altid er der ikke det store at gøre).

Det værende sagt, at åbne for den og gøre det selv vil medføre at reklamationsretten frafalder. At sende den til reparation kan ligeledes medføre lang tid uden maskinen, samt man kan risikere at reparatør afviser eller kræver betaling pga. forkert brug (dog er dette yderst sjældent).