Avatar billede Jeordie Nybegynder
26. maj 2011 - 20:08 Der er 8 kommentarer

Ekstra ram til bærbar.

Jeg ved godt der findes andre indslag til dette emne, men jeg får ikke tilfredsstillet min brug for information.

Jeg har en Sony Vaio f-serie med:
-Intel Core i5 520M / 2.4 GHz
- 4 GB DDR3 SDRAM - 1066 MHz - PC3-8500

Hvordan kan jeg finde ud af hvilken max. hukommelsesfrekvens computeren kan køre med? Under infoen vedrørende computeren, står der at det kan opgraderes til 8 gb ram.
Jeg vil gerne have smækket de bedste ram i jeg kan få. Så hvis nogle har forslag til hvilke det kan være, så sig endelig endelig til.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. maj 2011 - 20:11 #1
Skriv model navn på den eller send link (Går ud fra der er flere i F serien ?)
Avatar billede Jeordie Nybegynder
26. maj 2011 - 20:23 #3
Tror måske jeg selv fandt noget af svaret under informationen om Intel Core i5-520m fandt jeg:
Max Memory Size
(dependent on memory type)
    8 GB
Memory Types
    DDR3-800/1066
# of Memory Channels
Max Memory Bandwidth
    17.1 GB/s
Physical Address Extensions
    36-bit
ECC Memory Supported
    No

Så det betyder at jeg max. kan få ram med 1066MHz?
26. maj 2011 - 20:24 #4
PS: Du skal have 64-bit OS for at kunne udnytte >4Gb RAM ...
Avatar billede Jeordie Nybegynder
26. maj 2011 - 20:28 #5
Jeg har windows 7 i 64-bit versionen.
Avatar billede haverslev Novice
26. maj 2011 - 21:24 #6
Den kan max tage 8Gb af typen:
DDR3 SDRAM
1066 Mhz
PC3-8500

http://www.sony.dk/product/vn-f-series/vpcf12m1e-h

Så du kan max montere 2 x 4Gb rammoduler i den

De ram jeg selv køber og tillige mener er bedst, er Kingston og Cosair.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=492891

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=499540

Men du kan jo også gøre det på den lette måde, nu da du kører med W7.
Det er dog "kun" en springe over hvor gæret er lavest løsning, men ganske effiktiv, såfremt man lige står at mangler lidt ram ifm. store opgaver i f.eks 3D ELLER ANDET.
http://www.readyboost.dk/
Avatar billede Jeordie Nybegynder
26. maj 2011 - 22:00 #7
Tak for nogle rigtige gode svar. Jeg er ny. Hvordan giver jeg nogle point?
Avatar billede haverslev Novice
26. maj 2011 - 22:08 #8