Avatar billede friiiiis Novice
26. maj 2011 - 19:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Printerdialog

Hej,

jeg vil gerne printe et JPG billed eller BMPbillede ud inde fra Delphi... jeg bruger et TPrintdialog men det bliver ikke særligt godt når jeg printer ud - jeg har svært ved at styre BMP/JPG filen størrelse i forhold til papirets størrelse (bruger både A4 samt A3) og så bliver margenerne ikke overholdt osv...

Hvad gør man så? Kan jeg evt. købe et lille udvidelseprogram til delphi der indeholder en "preview" funktion af det jeg vil printe ud...? Altså en "vis udskrift" funktion der knytter sig op til valget af enten A3 eller A4 format?
Avatar billede martinlind Nybegynder
26. maj 2011 - 22:05 #1
du kan evt. prøve om det hjælper at bruge en TMetaFile

FCanvas := TMetafileCanvas.CreateWithComment(FMetafile,Printer.Handle,'MyPrint',PName);

Så er det målfast og kan bruges til preview og printes osv. ( og helt gratis )
Avatar billede friiiiis Novice
27. maj 2011 - 12:52 #2
Hej Martin Lind,

Har du noget lidt mere end det? gerne nogle eksempler og gerne et eksempel på brugen af Printer.handle
Avatar billede martinlind Nybegynder
27. maj 2011 - 16:03 #3
Jeg har ikke så meget jeg lige kan udlevere, men det smarte ved TmetafileCanvas er jo at du får en canvas at "printe" på, og du kan sætte din metafile til enten A4 eller A3 tegne og derefter zomme osv. og printe den, jeg læste om det i hjælpen og gik i gang derfra :-) har brugt det til min egen print-tool med preview.
Avatar billede friiiiis Novice
10. juni 2011 - 18:31 #4
lukker - fandt en anden løsning