Avatar billede MoodyJerup Novice
26. maj 2011 - 16:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgestring med underlige tegn i htaccess

Hejsa,

jeg er igang med at prøve at lave en søgestring, som skal kunne indeholde mellemrum (som bliver konverteret til +) og * (jokere)

Min side er bygget op på den smarte måde med htaccess, som I kan se nedenunder.

Mit problem bare, når jeg vil putte search-stringen ind i adressen, så accepterer den ikke +. Derudover kan folk jo også finde på at bruge * (joker) til søgemaskinen.

Eksemempel på søgestring i adresselinien:

http://eksempel.dk/search/search+string+with+spaces*

Her er min nuværende linie i htaccess:

RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_-]+)/([a-zA-Z0-9_-]+)$ index.php?page=$1&page2=$2 [L]

Det må være meget simpelt, men jeg er bare en knold til regexp :-)

Mvh
Sam
Avatar billede tjp Mester
27. maj 2011 - 10:56 #1
Hvis mellemrum bliver til '+', hvad skal '+' så blive til?
Kan '*' stå hvor som helst eller kun til sidst?
Tror du bliver nødt til at specificere et max antal søgeord - regexp kan ikke tælle.. :-)
Avatar billede MoodyJerup Novice
28. maj 2011 - 22:38 #2
Jeg forstår.

Jeg kan se, at ekspertens søgefunktion heller ikke selv kommer helt over det og sorterer mere end ét søgeord fra i adressefeltet (men kommer med i søgningen dog...)

Men intentionen var at kunne deeplinke til et søgeresultat.

Jeg ved dog ikke helt om ovenstående løsning er løsningÉN. Gode råd søges ... :)
Avatar billede MoodyJerup Novice
10. juni 2011 - 01:05 #3
Ingen svar...