Avatar billede Jeordie Nybegynder
26. maj 2011 - 00:26 Der er 7 kommentarer

2 eksterne skærme til bærbar?

Jeg arbejde med musik tik hverdag, men er ved at gro træt i mit setup. Jeg bruger min computer (sony vaio 16") som hovedskærm og et 26" fjernsyn som anden skærm. I mit musikprogram har jeg så mange forskellige dele åben, at jeg bliver nød til at have to skærm på.
Så tænkte jeg om det var mulig at have to ens eksterne skærme og kører dem gennem computeren UDEN at bruge computerens egen skærm?
Computeren har en VGA indgang og en hdmi indgang. Er det muligt at kombinere dem?
Avatar billede thov Forsker
26. maj 2011 - 01:41 #1
Du skal nok over i noget i stil med denne (TripleHead2Go)  http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/
26. maj 2011 - 06:44 #2
Velkommen til E. ...

...en hdmi indgang... - det er sansynligvis UDGANG du mener ?
Denne HDMI + VGA udgangen viser det samme signal.

Kan også anbefale nævnte www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/
Har haft 2 x 24" DVI tilsluttet en bærbar på den måde...
Avatar billede thov Forsker
26. maj 2011 - 10:53 #3
Der findes også adaptere til USB tilslutning
http://www.us.kensington.com/html/17534.html

Op til 6 skærme kan tilsluttes via ekstra adaptere (1 pr. skærm).
Avatar billede Jeordie Nybegynder
26. maj 2011 - 11:04 #4
Det lyder til at matrox er den rette løsning for mig. Jeg blev helt solgt, da jeg så deres fantastiske salgsvideo. Man fik næste det indtryk, at det kunne styre et helt rumprogram uden overhovedet at være sluttet til, men i hvert fald meget brugbar til det jeg skal bruge det til.
En USB tilslutning lyder ikke alt for godt i mine ører. Giver det ikke en meget dårlig billedkvalitet?
Avatar billede thov Forsker
26. maj 2011 - 11:16 #5
USB typen findes til forskellige opløsninger. Den viste klarer 2048x1152, så det er vel ok til ret store skærme.
26. maj 2011 - 19:29 #6
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Jeordie Nybegynder
26. maj 2011 - 20:03 #7
Okay, jeg skal lige finde ud af det her forum, men tak for svarene.