Avatar billede Tom_S Nybegynder
22. maj 2011 - 21:28 Der er 7 kommentarer

WSUS SBS2008 WIN7-32bit

Hejsa

Jeg har WSUS til at kører til alle vores Win-7 64 bit maskiner men ikke på 32-bit PC'erne (også win7)...

Er nogen der har en ide om hvorfor???

Skal der være installeret en WSUS-32bit også serveren?

/Tom
Avatar billede randomb Nybegynder
27. maj 2011 - 20:50 #1
Hej Tom,

Burde ikke være tilfældet, tjek eventuelt om den rette group policy rammer dine klienter korrekt.

Som hovedregel (alt afhænger dog af din opsætning) gælder den 32/64

ellers er der en administrativ dims inde i kontrol panel :-)
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
20. juni 2011 - 13:04 #2
Hvis din IIS er i 32 bit mode og applikationen er i 64 bit mode, så kommer der en konflikt der.

Hvilken WSUS version bruger du (1, 2 eller 3?
Avatar billede Tom_S Nybegynder
20. juni 2011 - 13:15 #3
Hejsa

Mener det 3 den nyeste
/Tom
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. juni 2011 - 09:40 #4
Okay.
Hvis din IIS er i 32 bit mode og applikationen er i 64 bit mode, så kommer der en konflikt der.
Ved du hvilken mode din IIS kører i?

Tjek venligst at nedenstående er på plads. Det burde det være, da det er en 2008 server.
1: .NET skal være minimum version 2.0 for x86
2: .NET skal være minimun version 2.0 for x64
3: MMC skal være minimum version 3.0
4: Microsoft Report Viewer skal være installeret på maskinen.
Avatar billede Tom_S Nybegynder
01. juli 2011 - 13:07 #5
Hmm... det må være en "fejl 45".
Tog og reformatteret PC'en, så kører det. Det kan muligvis være fordi jeg ikke slettede PC i SBS'en før jeg installere ny PC med samme PC navn (ny MAC adresse) - det huskede jeg den gang.
Fandt også ud af det er rigtigt smart når man sætter en ny PC op at gøre det sådan her (i et domæne).
- slet gamle PC AD
- slet gamle PC DNS
- installere WIN med netværksadministrator brugeren
- Tjek at brugeren er oprettet på SBS'en
- kør "connect" og vælg "til anden bruger" og vælg brugeren heri (så bliver brugernavn i users/ det faktiske brugernavn og ikke "bruger_x-domain").
Så kører det første gang mht wsus og PC status i SBSconsolen. (Tog lige par PCer med i samme omgang).
/Tom
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
14. oktober 2011 - 13:44 #6
Hej Tom

Betyder ovenstående at du har fået løst dit problem?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. maj 2014 - 10:07 #7
Afmelder overvågning pga af spørgmålets alder og manglende feedback fra anmelder.
Hvis der er spørgsmål til mit indlæg, så er du velkommen til at skrive direkte til mig.