Avatar billede ngr Praktikant
21. maj 2011 - 19:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forskellen på DNS service og et tilknyttet domæne

Jeg kan også spørge på en anden måde:
Jeg bruger Unoeuro.com, hvor jeg har 4-5 sites, og nu vil jeg oprette et nyt domæne, men spare penge ved ikke at købe et nyt hotel.
Det har jeg tidligere gjort ved hjælp af et tilknyttet domæne, og i adressefeltet står der - som der skal - navnet på det nye domæne.
Det har så prøvet at få til at fungere med DNS service, men i adressefeltet står adressen på det oprindelige site.
Men kan DNS service overhovedet noget, som tilknyttet domæne ikke kan.
Mvh + tak
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2011 - 19:26 #1
Det handler vel om hvilke IP adresser du har! En DNS service gør ikke så meget. Jo! den router til en IP adresse ud fra det DomainNavn det nu skal oversætte, subdomains er noget Serveren administrere og hvis ikke du kan det hos din udbyder, så ville jeg klø mig i nakken :-)

Som jeg forstår dit spørgsmål: Hvordan laver jeg andre sites på det samme hotel? (Subdomains) Eller en anden IP adresse - det koster

Hvis du havde din egen server, kunne du styre dette 100%
Avatar billede ngr Praktikant
21. maj 2011 - 19:39 #2
Sorry, det forstår jeg ikke noget af :(
Avatar billede ngr Praktikant
21. maj 2011 - 19:41 #3
Jeg bruger Unoeuro.com, hvor jeg har 4-5 sites, og nu vil jeg oprette et nyt domæne, men spare penge ved ikke at købe et nyt hotel
Skal det gøres med tilknyttet domæne eller er det bedre at lave det med DNS service?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2011 - 19:58 #4
Hmm! så forstår du sikkert heller ikke flg. ;-) http://en.wikipedia.org/wiki/Subdomain

Ja du vil spare, penge ved ikke at købe et nyt "Hotel" til hver hjemmeside, men din host kan sagtens oprette flere www.mitdomain.dk på det samme Hotel!
Avatar billede ngr Praktikant
21. maj 2011 - 21:50 #5
Nej, og det har jeg vist heller ikke brug for.
Avatar billede Droa Seniormester
31. maj 2011 - 11:52 #6
som jape44 siger, så er det billigst og sætte det op i DNS'en, da der ikke er brug for og købe et helt nyt site (Domainenavn + plads).

istedet kan du nøjes med og købe Domainenavnet, og pege det på samme plads du har på din nuværende side.

det ville ikke ændre i noget som helst, andet end du ville have 2 Domaine navne som går til samme side.

Domaine1.dk -> Side 1
Domaine2.dk -> Side 1
Domaine1.Com -> side 1

Dog hvis du vil have 2 forskellige sider, så skal du oprette 2 Sider, da jeg ikke tror du har adgang over dine Virtuelle Hosts

Domaine1.dk -> Side 1
Domaine2.dk -> Side 2
Domaine1.com -> Side 3

Uprofesionelle løsning
så er der den Uprofesionelle løsning, som jeg selv kalder den... det er du køber 2 sider, hvor den ene side henviser til den anden. Man ser tit denne løsning, når et firma køber et andet.. som f.eks ati.com som redirecter dig til ati.amd.com

Domaine1.dk -> Side 1
Domaine2.dk -> Side 2 (Redirect til Side1)
Domaine1.com -> Side 3 (Redirect til Side1)