Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. maj 2011 - 10:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

OnClick event vil ikke fyre

Jeg har en form der vises som datasheet. På denne form er en combobox hvor jeg prøver at fange OnClick eventen.
Dette er dog uden held. OnDblClick virker godt nok og OnMouseDown gør også men jeg vil gerne bruge OnClick til noget også.
Avatar billede hnteknik Novice
19. maj 2011 - 15:09 #1
Det ville jeg også gerne, men et klik fyrer en åbning af rullegardinet af. hvis man kan komme ind og ændre combobox'ens on klik funktion til kald af en anden funktion vil det virke.

Kigger omkring, om jeg kan finde en sådan 'overruling'.
Avatar billede hnteknik Novice
19. maj 2011 - 15:55 #2
Den eneste måde, hvorpå du kan override click funktionen er at fyre din 'klik' funktion af i gotfocus. Det virker i mit tilfælde.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 21:47 #3
brug mouse down
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. maj 2011 - 23:08 #4
hnteknik-> et klik åbner da ikke rullegardinet. Det er da først når du klikker på pilen.
Det 'sjove' er jo bare at dobbeltklik virker.
Avatar billede hnteknik Novice
22. maj 2011 - 22:22 #5
Sjovt nok det gør det hos mig. Har du prøvet gotfocus eller (rigtig) mouse down.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. maj 2011 - 07:16 #6
Jeg prøvede OnEnter og så fyrer den min kode af som jeg har brug for.
Men det er da lidt underligt at der er en OnClick event som ikke kan bruges på en ComboBox
Avatar billede hnteknik Novice
23. maj 2011 - 10:36 #7
ja det er rigtigt men det nok fordi den i realiteten er bundet til dropdown af comboen. Det har irriteret mig længe, og jeg (eller rettere mine brugere) lever nu med min OnFocus løsning. Hvis du vil grave mere i det kunne du evt. spørge en af MVPerne ude på nettet. jeg har søgt og ikke fundet nogen forklaring.