Avatar billede vifa Novice
18. maj 2011 - 19:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nogle billeder bliver ikke vist >S

Hej,

Jeg har lige uploaded min hjemmside, på localhost virker alt fint - alle billeder bliver vist. Men det gør de ikke når jeg uploader. Eksempelvis baggrundsbilledet bliver ikke vist. Et andet sted henter jeg tekst og billeder ud fra en database, her er der to af billederne der ikke bliver vist. Jeg kan ikke lige umiddelbart se nogle fejl i selve koden.

Nogle forslag ?
Avatar billede tjens Nybegynder
18. maj 2011 - 19:18 #1
Du kan taste de forskellige billedlinks direkte i browseren, for at kontrollere om serveren kan finde dem.

Så får du undersøgt om det er fejl i upload eller i selve image-linksene i siden.
Avatar billede vifa Novice
18. maj 2011 - 19:35 #2
Det kan den ikke.

Det forestår jeg ikke lige. Jeg har et sted på siden hvor jeg bruger en while til at hente alt tekst + billeder ud fra min database. Og her bliver alle billederne vist pånær 2 :S
Avatar billede tjens Nybegynder
18. maj 2011 - 20:00 #3
Kan du ikke give et link til siden?

eller vise et stykke html, der indeholder både billeder der virker og billeder der ikke virker?
Avatar billede vifa Novice
18. maj 2011 - 20:08 #4
soltracker.dk
Avatar billede tjens Nybegynder
18. maj 2011 - 20:15 #5
Dit billede er blevet renamet ved overførslen til serveren.

fra forside.jpeg til forside.JPG

Du kan bare rename tilbage til .jpeg på serveren.
Avatar billede tjens Nybegynder
18. maj 2011 - 20:28 #6
Din nye host er nok case-sensitiv, og det var localhost ikke, så du må gå alle billeder igennem og se om de ligger med samme "stort/småt" navn, som du har i dine image-tags.
Avatar billede vifa Novice
18. maj 2011 - 22:07 #7
Tak for svar. Har nu lavet en strtolower på min admin side så det ikke burde ske næste gang jeg uploader billeder til siden. :)