Avatar billede ellee Nybegynder
17. maj 2011 - 16:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gemt fil findes ikke længere i mappe

Til rette vedkommende

Jeg har imorges haft afleveret en opgave via en hjemmeside, hvor man vedhæfter filen. Efter at have vedhæftet filen og sendt den ind til dem via nettet, rykkede jeg filen på skrivebordet med nogle andre filer ind i en bestemt mappe.

Nu når jeg tjekker mappen, opdager jeg, at de filer egentlig slet ikke er blevet rykket dertil, og kan ikke finde dem nogle steder?!

Mit spørgsmål er, om det vil volde nogem problemer, når man fra studiet skal åbne den eksamensfil, som jeg har haft sendt ind til dem?

PS. det skal oplyses, at filen blev vedhæftet og sendt INDEN at jeg rykkede dem over i mappen (hvilket de så åbenbart ikke er) - når jeg manuelt går ind i word, og trykker åben ved de seneste dokumenter, den eksamensbesvarelse, som jeg har arbejdet med, siger den, at den ikke er tilgængelig, da den er blevet rykket.

Håber på at høre fra jer snarest muligt.
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2011 - 17:06 #1
ingen problemer, da den er vedhæftet dit mail
Avatar billede ellee Nybegynder
17. maj 2011 - 17:13 #2
Super, tusind tak.

Jeg har nu også ringet ind til studiets servicedesk, som fortalte, at der ikke ville opstå noget problem, idet den ved afsendelsen tager en "kopi" af det skrevne, også ligger den frisk inde hos dem.

Dog troede jeg at filen, til trods for, at den var sendt, havde forbindelse til den fil, som jeg har haft på skrivebordet og efter afsendelsen rykket til mappen, hvor den så ellers ikke er nu.

Men jeg husker tydeligt også, at jeg åbnede filen fra mit skrivebord efter afsendelsen, lukkede det ned igen, og rykkede først herefter filen ind i mappen.

Som sagt når jeg manuelt går ind i word og åbner den seneste fil, siger den "filen blev ikke fundet..." er der nogen af jer, der ved hvorfor der er sket det her? Er det fordi, at jeg har haft markeret flere filer på én gang og herefter rykket dem alle i én mappe?!
Avatar billede ellee Nybegynder
17. maj 2011 - 17:15 #3
PS den er ikke vedhæftet min mail som sådan. Det er et system, hvor man kan aflevere opgaver, og hvor du ved at trykke "gennemse" åbner filen, og herefter sender den ind til dem.

Mener du stadig, at der ikke vil opstå nogle problemer? (jeg er temmelig bekymret, da det er en eksamensopgave)
Avatar billede ellee Nybegynder
17. maj 2011 - 17:38 #4
Er der nogen der har kan svare mig nu, da det haster :-/
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2011 - 17:39 #5
når du sender en vedhæftet fil, er filen vedhæftet i det "mail" program som modtager filen, og henviser ikke til en placering på din egen pc (hvis du forstår hvad jeg mener ;o)).

m.h.t. til at finden den igen på din egen pc:
prøv at åbne søg og søg efter den på dato og filtype.

hvis du så alligevel ikke kan finde den, må du bede skolen om de ikke kan sende dig en kopi.
Avatar billede ellee Nybegynder
17. maj 2011 - 17:52 #6
TUSIND TUSIND TAK!

Jeg fandt den lige akkurat ved at åbne søg og søgte derefter efter dato, hvorefter den dukkede op!!!!

Tusind tusind tak igen!
Avatar billede hcma Novice
17. maj 2011 - 18:26 #8
der kommer et svar her  ;o)
Avatar billede ellee Nybegynder
17. maj 2011 - 19:21 #9
pstidsen - Inde i afleveringssystemet kan jeg ikke længere åbne dokumentet, idet filen er afsendt. Systemet er anlagt således, at man ikke kan åbne den fil, som man har haft sendt.

Men den omstændighed, at jeg har haft sendt filen inden jeg rykkede rundt på filen gør, at den burde være modtaget inde ved dem.

Efterfølgende har jeg så via søgefeltet kunne finde dokumentet, hvorfor der ikke burde være noget problem :-)