Avatar billede erlandsen Seniormester
15. maj 2011 - 22:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvis sætning i forespørgsel

Jeg skal lave en forespørgsel hvor jeg vil tjekke om et felt "ProjektNr" = tallet 23. Jeg skriver følgende:

Bonus1: IIf([ProjektNr]=23;[Visiteret]+91;[Andet_Dato])

men jeg får fejlen:

"Det angivne felt [ProjektNr] kan referere til mere end en tabel der er vist i FROM-delsætningen..."

Hvad er fejlen?
Avatar billede kabbak Professor
15. maj 2011 - 22:46 #1
Bonus1: IIf([TABELNAVN]![ProjektNr]=23;[Visiteret]+91;[Andet_Dato])
Avatar billede kabbak Professor
15. maj 2011 - 22:49 #2
det er fordi at du i din forespørgsel har flere tabeller hvor feltnavnet [ProjektNr] er med i, så den ved ikke hvilken af dem den skal bruge, så derfor skal tabelnavnet med i din iif sætning.
Avatar billede kabbak Professor
15. maj 2011 - 22:56 #3
;-))