Avatar billede pixiball Nybegynder
13. maj 2011 - 15:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

VoiceXML eller VXML

Hej

Er der nogle der kan hjælpe med noget VoiceXMl / VXML.

Jeg har behov for at kunne styre bruger inputet ved rent DTMF, tjekke hvis en bruger har testet tal, * eller #.

:-) :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2011 - 16:28 #1
Jeg har rodet meget med VXML lige fra begyndelsen. Problemet er bare at serveren er dyr og meget omfattende. Microsoft har en og IBM har lavet en. Hvis du bare skal have aftastet DTMF skal du have et Indstikskort du kan sætte telefonen til. evt. Dialogic.com (Som nu ejes af Microsoft) Og derfra kan du lave et program som gør det du vil have (Det medfølger)
Meeeen! det koster kassen!

Hvis du kan nøjes med en DTMF logger, er der et par stykker her: http://www.sandman.com/digit.html
Avatar billede pixiball Nybegynder
13. maj 2011 - 20:56 #2
Ja, det er ikke ligefrem udstyr der ligger ligger på alles hylder. Men jeg har adgang til udstyret mv. Den server det det skal afvikles på benytter ikke fysiske kort men Dialogic HMP software.

Systemet benytter sig af vxml og det har jeg ikke meget styr på og jeg har pt et problem/udfordning i forbildelse med bruger input. Så hvis du kan hjælpe med det vil det være super :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2011 - 21:07 #3
Ok! Kom med datailer og jeg skal se hvad jeg kan gøre.
Avatar billede pixiball Nybegynder
13. maj 2011 - 22:18 #4
Okay

1) har en prompt der siger "indtast tlfnr. Eller tast stjerne for indtaling" hvordan fanger jeg hhv. nr eller stjerne.

2) og "du har tastet 9999 - tast # for godkendelse eller tast numret igen"  hvordan fanger jeg # eller det nye nummer.

Håber det er forstålig ellers sig til.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2011 - 22:21 #5
Vi snakker VXML ikke?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2011 - 22:22 #6
Og hvilken Server køre den på?
Avatar billede pixiball Nybegynder
13. maj 2011 - 22:51 #7
Jo, standard vxml

Server -  Windows 2003. Hvis det er det du tænker på.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2011 - 01:37 #8
Ok! her er et eksempel:

  <form id="guessNumber">
    <field name="guess">
    <grammar type="text/gsl">
        [one two three four five six seven eight nine zero]
      </grammar>
    <grammar type="text/gsl">
      [dtmf-1 dtmf-2 dtmf-3 dtmf-4 dtmf-5 dtmf-6 dtmf-6 dtmf-7 dtmf-8 dtmf-9 dtmf-0]
    </grammar>

    <prompt>
      Guess what the computer is thinking! Pick a number between 0 and 9.
    </prompt>

    <noinput>
      <prompt>
        I did not hear you. Please try again.
      </prompt>
      <reprompt/>
    </noinput>

    <nomatch>
      <prompt>
        Is that a number? Please try again.
      </prompt>
      <reprompt/>
    </nomatch>

    </field>

    <filled namelist="guess" mode="all">
      <prompt>
        You said <value expr="guess" />. Your brain is enormous.
      </prompt>
      <goto next="#playAgain" />
    </filled>

  </form>

Svare nok ikke helt dit spørgsmål, men er taget fra http://www.vxml.org/
Avatar billede pixiball Nybegynder
14. maj 2011 - 09:12 #9
Hi, kender godt eksemplet - men hvordan fanger jeg hvis der kun tastes på stjerne?

Telefon numret er 8 kar langt så længden på field skal vel sættes til 8, men stjernen er kun 1 karakter så applikationen står og venter til der er indtastet 8 karakter og det er bl. a. det jeg ikke lige kan dreje.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2011 - 18:29 #10
Ja ok, i det tilfældet skal du så vente til der er indtastet 9 tegn eller vente på en timeout.

Derefter skal du filtrere den * eller # hvis det er nødvendigt

Jeg har ikke mulighed for at afprøve koden her, men er et par deklarationer:

7, seven, dtmf-7
8, eight, dtmf-8
9, nine, dtmf-9
*, dtmf-*, star, dtmf-star
#, dtmf-#, hash, pound, dtmf-hash, dtmf-pound

Det burde også være muligt at hoppe ud af en prompt når bruger trykker * på et given tidspunkt i forløbet.

Jeg er sikker på at jeg har noget kode fra WXML v1.0, jeg prøver at lede efter det.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 08:55 #11
Desværre, kan ikke finde noget på min HD, men jeg holder den lige i mente. Men som jeg kan forstå, er du ikke helt ueffen :-)
Avatar billede pixiball Nybegynder
21. september 2011 - 22:22 #12
lukker og slukker