Avatar billede Nepoznata Nybegynder
12. maj 2011 - 12:11 Der er 13 kommentarer

Mangel på programmer-mangel på internet

Det er en stationære computer, som skulle formateres. Computeren var udstyret med alle de nødvendige programmer og to CD'er, med alle programmerne, hvis nu en formatering skulle være nødvendig.

Jeg har nu formateret denne og sat CD'en ind, som anvist. Computeren har dog ikke alle de nødvendige programmer og kan SLET ikke forbindes til internettet. jeg er ikke sikker på, hvor jeg har begået fejlen.

Når jeg går ind i kontrolpanel fjern/tilføj programmer, er der næsten ingen programmer. Nu er jeg ikke en ekspert, men jeg ved jo at den liste ikke plejer være SÅ tom.

Hjælp!
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. maj 2011 - 12:31 #1
Hvis du kun har instaleret Windows på di Pc er der ingen ting i fjern/tilføj programmer de første dukker op når du instalerer grafikkort osv gå i enhedshåndteringen og se der mangler sikkert mange drivere.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
12. maj 2011 - 12:35 #2
Du bliver nødt til at angive styresystem og hvis vi skal hjælpe med drivere også hvilken computer det er.
Avatar billede Nepoznata Nybegynder
12. maj 2011 - 12:52 #3
Jeg er klar med styresystem om en time. Er der andet jeg skal have undersøgt?

Det er forresten en win xp.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. maj 2011 - 13:07 #4
Vi skal vide mærke/model os.. og om det we XP 32 eller 64 bit (Skønt jeg stærkt går ud fra det er 32 bit)
Avatar billede Nepoznata Nybegynder
12. maj 2011 - 14:52 #5
Computer:

Intel(R)
Pentium(R) 4 CPU 2.80 GHz
2.79 GHz, 512 MB RAM

System:

Microsoft Windows xp
Home edition
Version 2002
Service Pack 2

Nu kan jeg altså ikke se, hvor jeg skal lede efter om det er 32 eller 64 bit, men mener stærkt, at jeg har stødt på tallet 32 bit, da jeg formaterede computeren.

-Tak
Avatar billede Blueeyez Mester
12. maj 2011 - 14:59 #6
Vi skal os bruge mærke & model, det kan du som regel se på computeret et sted... altså HP, Dell, Acer, ASUS mm. og så self model nummeret så vi kan se hvad det er for en..
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. maj 2011 - 15:26 #7
Har du været i enhedshåndteringen og set hvad der mangler af drivere? du skriver du har 2 CDér den ene må så være driver CD.
for at komme i enhedshåndtering højreklik på denne Computer forneden tryk på egenskaber så kommer der en boks frem tryk på fanen hardware og derefter på enhedshåndtering meld tilbage hvordan det ser ud.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. maj 2011 - 15:34 #8
Dette er et billede af enhedshåndteringen der må ikke være nogle af de markerede mærker bare en sammenligning.
http://imageshack.us/f/17/enhedshndtering.png/
Avatar billede Nepoznata Nybegynder
12. maj 2011 - 18:22 #9
Det er en Dell

Jeg vil nu beskrive hvordan enhedshåndtering ser ud på computeren, da jeg desværre ikke kan tage screenshoot:

Mamacomp
  andre enheder
  Ethernet-controller
  Multimediakort
  Skærmkort
Brugerstyrede inputenheder(HID)
Computer
Diskdrev
DVD-/CD-rom-drev
Enheder til lyd, video og spil
IDE ATA/ATAPI-controller
Mus og andre pegeenheder
Porte (Com & LPT)
Processorer
Systemenheder
Tasteturer
USB-controller

Som I kan se, mangler der netværkskort, som illustreret på det billede, som poko1 har uploadet.

Den ene CD:

Dell ResourceCD, Drivers and utilities:

contents:
Device drivers
Diagnostics and utilities

Cd nr 2

betjeningssystem:
Gen-instillations CD

Vil det sige, at jeg skal finde netværks driver på CD nr 1?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. maj 2011 - 18:32 #10
Det ville nok være en god ide.
Avatar billede Nepoznata Nybegynder
12. maj 2011 - 18:34 #11
Nu er jeg i gang med at udpakke disse drivere og som jeg kan se, s begynder det at ligne noget :)
Avatar billede Nepoznata Nybegynder
12. maj 2011 - 18:36 #12
I skal have mange tak eksperter :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. maj 2011 - 12:37 #13
DDet er så nu du skulle bede dem der har hjulpet dig om at ligge et svar så du kan tildele de udlovede point og afslutte tråden!!
og hvis du syntes det var mig så opret selv et svar og accepter jeg samler ikke. :-)