Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 22:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsæt dato og tid

Hej

Jeg har en formular som har et tal felt, og når jeg sætter et tal ind i dette felt. Ville jeg gerne ha at der i min tabel eller forespørgsle for sat den dato og tid ind i et felt og samtidet skal den slette den tekst som stå i et andet felt i min tabel

Hvordan kan jeg gører dette????

MvH

CB
Avatar billede Ialocin Novice
12. maj 2011 - 07:58 #1
Hej CB

Jeg går ud fra, at din formular er baseret på en tabel.

Skal så bare lige forstå dig ret:
Når du indtaster et tal i et felt på din formular, så skal den aktuelle dato og tid logges i et andet felt, korrekt ??

Hvad er det for en tekst der skal slettes ... er det blot et andet felt der skal tømmes for data ?

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2011 - 10:05 #2
Hej nicolai

Det er korrekt begge dele

det felt til dato & tiden stå ikke i formularen med kun i tabellen samt det andet felt med data stå heller ikke i formuleren men kun i tabellen

MvH

CB
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2011 - 10:49 #3
Du kan ligge det på EfterOpdateringshændelsen af det felt, som du indtaster i. Som kode prøv noget a'la:

me.datoFeltet=now()
me.DetAndetFelt=""

Tilføj felterne på din formular indtil det virker og så skjul dem!~)
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2011 - 11:15 #4
me.DetAndetFelt=""
denne form sletter den de data som stå skrivet i feltet??

for det skal den gører
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2011 - 11:50 #5
ja, du kan også prøve me.DetAndetFelt = NULL men det er ikke altid det virker..
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2011 - 19:30 #6
Tak for hjælpen det virker med me.DetAndetFelt=""
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2011 - 19:53 #7
Herligt!~)