Avatar billede NiNK Nybegynder
10. maj 2011 - 11:40 Der er 5 kommentarer

HDMI/DVI mellem bærbar og Syncmaster 2233RZ

Hej Eksperter!

Jeg har brug for hjælp til at tilslutte min splinter nye Syncmaster 2233RZ til min bærbar.

Jeg vil lige sige fra start af, at min bærbar ikke har VDI-udgang, som er den normale tilslutning til en Syncmaster 2233RZ. Sagen er så den, at det ikke burde være et problem, for det viste sig nemlig at min bærbar har HDMI-udgang, som burde gøre det muligt for min bærbar at modtage digitalt signal, som en Syncmaster 2233RZ sender. Jeg købte så et HDMI/DVI-kabel (http://www.jdr.com/interact/..%5Cimages%5Cproduc...), forbandt det med DVI i skærm og HDMI i computeren. Selvom skærmen virker til at være forbundet (da den ikke længere siger: Check Cabel), kommer der ikke noget billed på min Syncmaster.

Jeg ved godt at hele humlen plejer at være, at en bærbar ikke kan sluttes til digitalt-signal fra sådan en slags skærm, men da min bærbar har HDMI-udgang, bør det ikke være et problem.

Hvorfor kommer der ikke noget billed på min Syncmaster?

Jeg har prøvet følgende ting:
-Tjekke skærmopløsning
-Registrere eksterne skærme, identificere osv.
-Tilføj projektor
-Vis tilsluttet enheder, tilføj enhed
-Gennem min intel driver, at trykke 'flere skærmenheder' (men der står kun enkelt skærm under fanen
-Gå ind i bios for at se om man skulle aktivere hdmi-udgang (der kunne jeg ikke pille ved andet end tid, dato og boot)

Jeg har det lidt som om, at min HDMI-udgang ikke er aktiveret, for selvom skærmen virker tilsluttet, har computeren ikke helt fanget, at den skal køre skærmtilslutning gennem HDMI og ikke VGA.

Nyttige specs:
Intel HD Graphics (ATI HD5650)
VGA + HDMI udgang
Samsung Syncmaster 2233RZ (VDI)
VDI/HDMI-adapter

Ps. Ellers kunne jeg forestille mig, at jeg skal købe en 800,- kroners adapter der omformer signalet (det kan nemlig kører gennem VGA). Kan den godt omforme signalet til digitalt sådan at man eksempelvis kan kører 100 hertz i cs?

Jeg håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede Ialocin Novice
10. maj 2011 - 13:36 #1
Hej NiNK

Jeg er nødt til at spørge:
Har du valgt den rigtige kilde på din Samsung skærm = den kilde der passer til til det input, hvorfra PC signalet kommer ind ??

Med venlig hilsen, NicoLAI
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2011 - 19:25 #2
#1 der er kun DVI på den skærm, så hvordan skulle han kunne det?
Avatar billede Ialocin Novice
10. maj 2011 - 22:57 #3
Hej NiNK

Jeg kan ikke finde noget for enden af dit HDMI/DVI kabel link ?

Anyway ... du skal sikre dig, at konverteringen fra HDMI ender i et DVI-D stik ... hvor D´et står ægte digital video.

Se evt. nedenstående link.
http://www.ehow.com/how_5092585_convert-hdmi-dvid.html

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2011 - 23:15 #4
Du skal ikke indrømme når du laver en fejl Ialocin :D
Avatar billede Ialocin Novice
10. maj 2011 - 23:33 #5
Hej John

Indrømmet ... havde ikke tjekket modellen (skærmen) ud ;o)
Jeg skyd bare fra hoften, da jeg til dagligt står med brugere, som vælger den forkerte kilde.

mvh Nicolai