Avatar billede zica Nybegynder
10. maj 2011 - 10:44 Der er 4 kommentarer

grader for intel core i5 750 og intel core i5 480

jeg har på min pc en intel core i5 750 og dem kommer ikke over 33 grader nu har min far købt en bærbar og den har intel core i5 480 men den kommer op på 58-61 grader og den er kun i gang med at installere 1 ting vis den får en cd som office pakken kommer den op på 71 grader min kommer max op på 34 grader når jeg kører 5 wow spil 20 hjemmesider og skype hvor jeg snakker med 4 andre.

hvor meget kan den holde til en intel core i5 480??

og er det godt for min intel core i5 750 at være så kold??
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2011 - 10:56 #1
hvor meget kan den holde til en intel core i5 480??Den lukker selv ned når den bliver for varm. Det er ikke godt hvis den gør det hele tiden, men en gang i mellem skader ikke.

og er det godt for min intel core i5 750 at være så kold??Jo koldere den er des bedre (selvfølgelig ikke minus), men check lige om det program der måler temp. fungerer ordentligt. Det er RIGTIGT flot at have sådan en temp. med alle de program kørende.
Avatar billede chalde Seniormester
10. maj 2011 - 10:56 #2
Ud fra denne tråd: http://www.tomshardware.com/forum/301747-28-gateway-core-480m-laptop-overheating ser det ud til at max temp er 105 grader.
Det værende sagt, så vil den formentlig begynde at throttle lidt før og i sidste ende slukke hvis den bliver for varm.

Men laptops har det med at blive en del varmere end stationære da det er begrænset hvor meget køling man kan smide i den.
Så længe den kører stabilt og holder sig under de referencer temperaturer intel har givet, så bør der ikke være noget galt.
Bliver den ustabil, så er det bare at henvende sig til sælger.

Husk ikke at sidde med laptop'en på et uldent tæppe og den slags. Den skal være placeret på en plan overflade så luftindtag ikke bliver dækket eller der er sandsynlighed for at der suges skidt ind.

Så længe din egen cpu holder sig over dugpunktet har du intet at være nervøs for (og medmindre du kører med ekstrem køling, såsom peltier eller andet, vil du aldrig komme under rumtemperatur).
Avatar billede zica Nybegynder
10. maj 2011 - 12:17 #3
det er speedfan jeg bruger til at måle temp
Avatar billede zica Nybegynder
10. maj 2011 - 13:57 #4
og mange tak det hjalp :)