Avatar billede dfalkner Nybegynder
07. maj 2011 - 11:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

input type file issue

Hej eksperten.

Jeg håber i kan give mig svar på, hvorfor jeg har et "bug" i IE / firefox med denne formel.

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data" id="something" class="uniForm">
        <input name="new_image" id="new_image" type="file" class="fileUpload" />
        <button name="sbumit" type="sbumit" class="submitButton">Upload billede</button>
</form>

Det ser sådan ud på hjemmesiden i firefox / http://www.dfalkner.dk/img1.png
Og sådan her i chrome: http://www.dfalkner.dk/img2.png

Tak ! God weekend
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2011 - 11:49 #1
Prøv at sætte en margin-right på din input-boks
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2011 - 11:53 #2
Det er browseren der styrer hvor "gennemse" knappen skal være for et upload-felt så om den ligger før eller efter er altså valgt på forhånd - og dine styles, enten submitbutton eller fileupload, er sat op på en sådan måde at knappen og uploadfeltet skygger for hinanden, det vil fx ske hvis du benytter absolutte positioner.
Avatar billede dfalkner Nybegynder
07. maj 2011 - 14:43 #3
Okay. Tænkte også på, hvorfor teksten bliver til et hvidt felt i IE / Firefox?
Tak for jeres svar!
Avatar billede dfalkner Nybegynder
07. maj 2011 - 14:50 #4
Og hvorfor den hvide boks er til venstre for knappen i firefox, og teksten er til højre for?

Tak igen :)
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2011 - 18:12 #5
Det er sådan firefox og de fleste andre browsere har valgt at implementere et upload-felt - chrome har så bare valgt en almindelig tekst i stedet for et inputfelt.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2011 - 18:29 #6
Giv pointene til Keysersoze