Avatar billede prays Nybegynder
06. maj 2011 - 22:46 Der er 3 kommentarer

Postix - Source ip

Hej Eksperter :)

Jeg har oprettet et par virtuelle network interfaces på min maskine. Disse har fået IP'er, som jeg har til rådighed gennem min udbyder. Jeg kan sagtens forbinde til dem gennem telnet og sende en mail på dem måde, men afsender IP'en fra email headeren er ikke den samme, som den jeg har forbundet til.

Et par forsøg med inet_interfaces og smtp_bind_address har givet mig nogle resultater, som jeg dog ikke kan vidreføre til de resterende to ip-adresser.
Lige nu kan jeg aflæse "den korrekte" ip-adresse ved at indsætte denne, som enten inet_interfaces eller smtp_bind_address. Så nu må Eksperterne gerne træde til, og forklare mig hvordan jeg får det til at fungere med de resterende ;)

Mange tak!
Avatar billede The_Buzz Novice
07. maj 2011 - 09:07 #1
Er lidt rusten i postfix... Men er det ikke networks du skal skrive

92.246.23.34/31 eller 92.246.23.34/32

Hvor 92.246.23.34 er det ip der har lov?
Avatar billede prays Nybegynder
07. maj 2011 - 10:19 #2
Det har jeg skam gjort, ellers ville jeg jo få relay access denied :)
Som det ser ud lige nu, er den eneste løsning at oprette flere instanser af Postfix, som bliver håndtere de forskellige ip'adresser.

Vil dog stadig gerne høre, hvis der er nogen der har en anden løsning på det ;)
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. maj 2011 - 10:31 #3
Jeg TROR umiddelbart ikke liiige det kan lade sig gøre medmindre du kører flere instanser af postfix.

http://groups.google.com/group/mailing.postfix.users/browse_thread/thread/a1c1ba758efab914/76245c8e6ab266b5

Måske du kan løse det ved at lave et dirty script der ændre smtp_bind_address udfra en pool. Ikke sikkert det er ret optimalt hvis postfix skal genstarte for at ændringerne kan træde i kraft.