Avatar billede rix Praktikant
04. maj 2011 - 21:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

gode råd til at programere en program

hej jeg har længe haft lyst at lave min egen program men har sat det til side da jeg stadig var nybegynder til php
men nu har jeg vaglt at nu skal jeg igang derfor har jeg nogen spøgsmål
1. hvad ville den rigtige sprog være at lære?? (jeg ved endnu ikke hvad jeg ville lave måske en lille lommeregner)
2. hvilken program skal jeg købe/hente for at lave den
3. findes der en "sådan begynder" guid som er god ?
Avatar billede wanze Nybegynder
04. maj 2011 - 22:12 #1
Jeg tror du ville få nemmest  ved det, hvis du lærte PHP først, da springet til at lave programmer så ikke vil være nær så stort.

Umiddelbart ville jeg anbefale dig Java eller C#. Begge sprog er ret nemme at gå til og meget veldokumenterede. Hvis du kører Windows kan du dog bruge Microsoft Visual Studio 2010 Express (gratis), hvori du kan skrive C#. Visual Studio har en brugergrænseflade, der gør det rigtig nemt at lave programmer med knapper og den slags, hvorimod jeg ikke kender til udviklingsværktøjer til Java, der har samme funktionalitet.

Hvad angår guides, så er der tusindvis på nettet, dog er de fleste engelsk. Hvis du vil have noget godt på dansk, vil jeg nok anbefale at købe dig en bog. Jeg købte selv Libris' C# Grundbog, men det er efterhånden mange år siden, og der er sikkert kommet noget bedre siden.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2011 - 03:46 #2
Eclipse VEP og NetBeans Matisse kan ogsaa lave drop and drag GUI.
Avatar billede rix Praktikant
15. maj 2011 - 12:31 #3
wanze tak det ser ud til at er noget jeg kan bruge mange tak læg en svar og du skal få point :D
Avatar billede rix Praktikant
14. juni 2011 - 22:35 #4
nå det ser ikke ud til du ville have dem så jeg tager dem hvis du alligevel gerne ville have dem så kontakt mig over en PM og så kan vi aftale den vidre forløb