Avatar billede tma Juniormester
04. maj 2011 - 15:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Print er langsom via printserver

Jeg har en printer på mit netværk. Når jeg installerer den lokalt hos mig, via ipadressen, fungerer print fint med tilfredsstillende svartider (på printdialogbokse osv)., men hvis jeg printer via printserver (som ikke laver andet og er veldimensioneret), tager det lang tid. Hvis jeg laver en test fra printserveren går det fint herfra, men altså ikke når det bruges fra mig. Det tyder altså på at være komunikation mellem mig og printserver.

Hvis jeg taster \\servernavn i en kør-boks, går det fint hurtigt...

Nogen som har et godt bud på hvordan jeg finder fejlen?

Hilsen Torben
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
31. maj 2011 - 14:19 #1
Lige et par smår spørgsmål:

Benytter du og printserveren identiske drivere?

Hvor bliver printet som standard spoolet henne - lokalt eller på serveren ?

Har du en QOS på dit netværk, der kunne spille ind her?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
31. maj 2011 - 14:19 #2
Undskyld - mente selvfølgelitg "små spørgsmål" og ikke "smår"
Avatar billede tma Juniormester
06. juni 2011 - 08:18 #3
Samme driver. Spooling på server.
Selve netværket er hurtig nok. Server svarer kvikt tilbage ved f.eks. adgang til share.

Vi har omgået problemet ved at benytte en Canon Generic pcl 6 driver. Her var hastigheden den samme, uanset om det var via print-server eller ej.