Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 18:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Taletidskort

Jeg har haft Telia i 6-7 år, men pludselig er de begyndt at trække internet/data og de tømmer et taletidskort i løbet af en dag med deres priser uden jeg bruger noget Internet :-(

En anden ting er at, jeg ikke kan tanke op via deres hjemmeside, da jeg har beskyttet adresse. Jeg derved ikke logge ind og se mit forbrug.

Har prøvet CBBMOBIL, men samme shit.

Er der nogen der kender en udbyder som som ikke gør disse 2 ting?

Nogen der ved hvorfor de pludseligt skal tilgå CPR registret med navn og adresse. Er det noget de er blevet pålagt så man ikke kan være anonym?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2011 - 19:23 #1
Nogen der ved hvorfor de pludseligt skal tilgå CPR registret med navn og adresse. Er det noget de er blevet pålagt så man ikke kan være anonym?

Ja det er helt nyt, og mener også det er indført selv om det ikke er lykkedes at finde en nyere artikel: http://www.jv.dk/artikel/898611:Business--Politiet-kraever-navn-paa-taletidskort
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. maj 2011 - 19:31 #2
Det med data...

Hvilken telefon har du?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 19:36 #3
Ja, den artikel kan jeg også huske.

En Service medarbejder hos Telia, fortalte at det var PBS som var skurken i stykket, men da jeg kontaktede Direktionen, fik jeg af vide at det var en fejl i systemmet eller deres hjemmeside???

Man kan jo stadig købe taletidskort i butikkerne uden registrering, men åbenbart kan man ikke få tanket op uden at de skal registrere én.

Og CBB også har denne "feature" ville det undre mig om ikke samtlige mobilselskaber skal registrerer deres taletidskunder.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 19:42 #4
Jeg har en nokia 5230
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 20:56 #5
Med henvisning til den linkede artikel, finder jeg, det er en syg ide, som kun tiltaler venstre og højre ekstremisters trang til at kontrolere deres medborgere.
Terrorister er desværre ikke idioter, man kan fange på den måde.
Desuden kan man jo sagtens købe taletidskort med falsk identitet.
Jeg er i forvejen forbitret over, at "Stasi-lene" har sørget for, at hver side jeg besøger på nettet bliver registreret. Og hun gik i sin iver endnu længere end det EU krævede. Så vidt jeg ved, har sverige slet ikke indført det den Stasi-overvågning endnu, og Tyskland vil have det afskaffet igen, fordi de har en grundlov, som beskytter tyske borgere mod den slags overgreb. Men i danmark vil man altså fremture med nye tiltag til overvågning af borgerne.
Det er i realiteten også en krænkelse af retten til at se og læse hvad man vil, fordi nogle net brugere ikke tør besøge visse sider af frygt for at det bliver registreret. Og det er der jo noget om. Når du viser mig hvad du læser og skriver, så ved jeg meget om dig.
Jeg har også selv Telia taletidskort.
Avatar billede videnomkring Nybegynder
02. maj 2011 - 20:55 #6
Skift dog til et andet selskab :-)

Onfone for eksempel - der er data inkluderet!
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 21:47 #7
videnomkring: Kan ikke se at onfone har taletidskort?

Palther: Det er helt klart endnu et tiltag, til at registrere borgene. Men lidt tåbeligt, også fordi man kun kan optanke via et kreditkort og dermed har de mine oplysninger.

Ikke fordi jeg er paranoid, men søger hele tiden at beskytte mine personlige oplysninger, men det bliver svære og svære og i den grad møg irriterende. Selv posthuset er begyndt på, at forlange billedlegitimation, for at få udleveret en tåbelig pakke, selvom man fremviser en seddel afleveret i min brevkasse af postvæsnet selv? osv.

Borger.dk skal nu have NemID og en "Samtykkeerklæring" så de kan sammenkøre registre fra selv din læge. Og hvis ikke du acceptere, kan du ikke modtage din E-post. Hold da helt fest!!!
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 15:17 #8
Hmm! CBB.dk var flinke nok til at sende mig en adgangskode med posten, så jeg kom ud over, det med CPR registret og andet bøvl. Prisen se også ud til at være i orden, men vi for se :-)