Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2011 - 15:03 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Er det lovligt at downloade film som man selv ejer?

Jeg har en hel del DVD film liggende som jeg selv har købt, men da de kræver fysisk plads tænkte jeg istedet at købe en 2TB eksntern HDD og ligge dem på.

Spørgsmålet er så bare hvordan?
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 15:09 #1
Som loven er nu er det ikke lovligt, da ham der har lagt det ud brydder loven det er jo teoretisk set en hælervare du henter ned.

Det er dog fuldt lovligt at ligge dem du ejer ind på din HDD i hvilket som helst format du ønsker.

Her kan du f.eks. bruge DVD Decrypter til at lave en iso, du kan også bruge DVD Shrink hvis du vil ha det til at fylde mindre.
Vil du ha som DivX/Xvid brug da Auto Guardian Knot.

Er selv ved et lignende projekt og bruger her handbrake, det kan rippe direkte fra DVD eller fra ISO fil, det kan lave MKV eller MPEG4.
Jeg laver som MKV filer da de kan indeholde flere audio spor og subtitles uden at skulle have mere end 1 fil.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 15:10 #2
Jeg ved ikke om det er lovligt, men jeg vil da mene at når du har originalen liggende og ikke deler filmene du ligger på harddisken ud så går det nu nok.. har selv gjort sådan..
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 15:11 #3
Og lige et lille tillæg :)
Så vidt jeg husker må du faktisk gerne kopiere dine film og sælge orginalen bare du husker at have kviteringen for købet.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 15:11 #4
Vil lige understrege du må ikke downloade kopier af filmen og ligge på harddisken, men du kan rippe dvderne du har med programmet dvdfab som er gratis..
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 15:12 #5
#4 jeps lige nøjagtigt
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2011 - 15:59 #6
Ok så er jeg med, super mange tak. Smid et svar begge to.

P.S de skal afspilles på en PS3, hvilket format/program skal jeg vælge?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 16:04 #7
#6 du kan ikke afspille dem på en PS3 den ser dem som piratkopier (:
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2011 - 16:06 #8
Dvs. man kan ikke afspille film fra en ekstern hdd koblet til sin PS3?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 16:12 #9
Nej, har selv haft en PS3 dog solgt den og den ville kun afspille dvd skiverne men ikke fra ekstern ud over det så læser PS3 kun fat32 harddiske ;) Så et godt råd er og koble pc til tv via hdmi/dvi og så gøre det den vej eller købe en mindre box til 700 kr ca og så smid film på ekstern;)
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 16:19 #10
DVDFab kan lave PS3 format men ved ikke ret meget om det, bruger selv en DIVCO TviX m-6500a
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 16:21 #11
PS3 spiller h.264 i mp4 format det skulle handbrake kunne lave så den kan spilles i ps3
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2011 - 16:23 #12
hov svar ;)