Avatar billede Lars8960 Mester
30. april 2011 - 23:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forkert hastighed når man afspiller musik fra NAS på en forstærker

Jeg har kopieret min CD-samling over på en Synology NAS med iTunes. Min PC kører Win 7 og jeg har forbundet PC-udgangen med et optisk kabel til en forstærker.
Når jeg afspiller et musikstykke i mit iTunes bibliotek på forstærkeren, lyder det som om hastigheden er for stor. Sangerne får musestemmer!
Hvad gør jeg for at rette dette?
Hvis jeg sender lyden ud i min PC's højttalere afspilles musikstykket med korrekt hastighed.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. maj 2011 - 10:04 #1
Hvad hvis du afspiller en af de musik filer der ligger i windows (i mappen musik)
Avatar billede Lars8960 Mester
01. maj 2011 - 12:30 #2
Tak for dit svar Blueeyez! Jeg har nu afspillet en sang fra musikbiblioteket i windows med Windows Media Player. Afspilningen virker fint på min PC, men når jeg skifter til forstærkeren overtager musene sangen :(
Avatar billede Blueeyez Mester
01. maj 2011 - 13:02 #3
Så vil jeg tro det er din forstærker, enten skal den indstilles eller os er den ved og gå i stykker, det er vel en forstærker du kan justere på i EQ?
Avatar billede Lars8960 Mester
02. maj 2011 - 00:30 #4
Jeg anvender en NAD T 744 amplifier og den virker perfekt ved afspilning af radio og cd-player.
Jeg er ikke så god til at indstille de forskellige funktioner på forstærkeren. Jeg kan søge vejledning hos forhandleren om et par dageom nødvendigt.
Mit lydkort er sat til 24 bit 48.000 Hz til såvel PC-højttalere som digital output.
Jeg forstår ikke meningen med "..det er vel en forstærker du kan justere på i EQ" i #3
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2011 - 07:17 #5
Okay, ment med "Det er vel en forstærker du kan justere på i EQ" så hentyder jeg til at det kunne tænkes at være på forstærkeren du har justeret den.. og derved ændret noget til noget helt andet end det burde være, problemet kan nemt ligge i den ende, men hvis alt andet kan afspilles normalt ja så må det være på pcen og så må jeg bede dig om at prøve med en anden pc (Helst) eller bare en anden musik afspiller enhed..
Avatar billede Lars8960 Mester
03. maj 2011 - 11:42 #6
Så lykkedes det at erstatte den optiske forbindelse med et venstre/højre audiokabel fra min PC. Og nu er musikken OK hastighedsmæssigt. Derfor må årsagen være, at det digitale kabel ikke kan sættes korrekt ind i PC. Stikket i PC sidder ikke helt ud til bagsidens overflade, hvilket bevirker at der mangler en mm for at kablet kan sættes helt ind i stikket.
Blueeyez, du har fortjent point ved at lede mig på sporet. Så giv mig lige et svar, så du kan få tildelt point.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2011 - 11:48 #7
Godt at høre at du har fundet problemet, svar får du da lige her;)
Avatar billede Lars8960 Mester
03. maj 2011 - 12:55 #8
Tak for hjælpen. Så lærte jeg, at man godt kan få lyd igennem et optisk kabel, men at hastigheden ikke er korrekt, hvis kablet ikke sættes helt ind i stikkene :)