Avatar billede Lantos Nybegynder
29. april 2011 - 16:17 Der er 14 kommentarer

Hjælp med installering af Ubuntu 11.4

Hey Folks...

Idag havde jeg downloaded det spritnye Ubuntu 11.4
Styresystemet jeg bruger lige nu er moonOS 4 Neak som er baseret på Ubuntu 10.10 det er langsomt og rigtig dårligt.
Men da jeg havde brændt Ubuntu 11.4 ind på en cd så Bootede jeg den der Ubuntu CD.
Den kunne godt gå ind på det, jeg vælgede sprog, og trykkede på "Installér Ubuntu.
Men efter den der splash screen, når jeg skulle installere Ubuntu så stod der.

BusyBox v1.17.1 (Ubuntu 1:1.17.1-10ubuntu) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list built-in commands

(intramfs) mount: mounting
/dev/loop0 on //filesystem.squashfs
/dev/loop0 (/cdrom/casper/

og meget mere stod der også Håber at jeg kan få lidt hjælp:D

-Lantos
Avatar billede Lantos Nybegynder
29. april 2011 - 16:47 #1
Håber at få lidt hjælp:D
Avatar billede KHHP Juniormester
29. april 2011 - 17:26 #2
Hvis det er baseret på ubuntu 10.10, burde du kunne bruge denne: http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/upgrade
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. april 2011 - 20:04 #3
Kommer den ikke videre, eller hvad er det nøjagtigt du skal bruge hjælp til?

Skal også bruge de sidste par linier den skriver, hvis vi skal ha nogen form for chanche for at hjælpe :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. april 2011 - 21:42 #5
Jeg er på ingen måde ubuntu ekspert, men jeg er nu også mest glad for Kubuntu
Avatar billede Lantos Nybegynder
29. april 2011 - 23:14 #6
Tak for oplysningen poko1 men den gør præcis det samme på 10.10

Hej vistodk, jeg fortrækker nu mest GNOME hehe :D
Avatar billede KHHP Juniormester
29. april 2011 - 23:21 #7
Sådan som du fortæller det er der noget i dit system der ikke vil samarbejde med ubuntu's bootloader.
Hvilken bootloader/opstartsindlæser bruger du til din nuværende linux distro?
Som standard bruger Ubuntu jo GRUB som bootloader, men har hørt at der findes noget der hedder LILO også, som kan installeres sammen med openSUSE linux.
Avatar billede Lantos Nybegynder
30. april 2011 - 07:29 #8
Hej KHHP, har lige checket og mit system bruger GRUB.
Avatar billede KHHP Juniormester
30. april 2011 - 11:32 #9
Har du prøvet at opdatere til 11.04 via det link jeg gav dig tidligere, det kan være det virker.
Avatar billede Lantos Nybegynder
30. april 2011 - 17:00 #10
Ja KHHP har prøvet det hele men der popper ikke et vindue med upgrade til Ubuntu 11.4...
Avatar billede KHHP Juniormester
01. maj 2011 - 15:13 #11
Så skal jeg ikke umiddelbart kunne sige hvad der er galt, men prøv at spørge i Ubuntu Forums(http://ubuntuforums.org/), de kan sikkert hjælpe dig videre.
Avatar billede Lantos Nybegynder
01. maj 2011 - 15:42 #12
Mange tak for alt den gode vejledning og hjælp KHHP, håber at jeg finder ud af det;)
Avatar billede KHHP Juniormester
01. maj 2011 - 19:34 #13
Jeg går udfra at det er nu du vil bede mig om at lægge et svar, så det gør jeg. Håber du får løst dit problem :)
Avatar billede Lantos Nybegynder
03. maj 2011 - 15:48 #14
Mange tak KHHP det skal nok blive løst før eller siden;)