Avatar billede mickeycph Nybegynder
29. april 2011 - 09:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HP pc hopper af trådløst netværk

Hej,

Siden jeg købte min pc (for ca 3-4 år siden) har jeg oplevet, at den pludselig hopper af nettet. Skal genstarte hele min pc før det fungerer igen.

Kan det være netværkskortet der er noget galt med? Måske en opdatering af dette - men hvor finder jeg denne opdatering (har googlet, men uden held).

Eller er der noget andet galt?

Pc: HP Pavillion dv6000
Trådløst netværk: YouSee
Routher: Netgear

Håber nogen kan hjælpe.
29. april 2011 - 10:19 #1
... hvis muligt - så skift kanal på den trådløse Router...

Kan være forstyrrelser fra andre trådløse i nærheden...
Avatar billede mickeycph Nybegynder
29. april 2011 - 10:35 #2
Det har jeg gjort flere gange. Så kører den fint i en kort periode, men så går det galt igen. Ret irriterende hvis man f.eks sidder og programmerer en hjemmeside og så pludselig ikke kan gemme, men skal genstarte og starte helt forfra med programmeringen. :-/
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2011 - 13:25 #3
Kender ikke lige så meget til bærbare, men det er ikke en kombination med for høj varmeudvikling??
Disse modeller har det med at køre varme, og måske kobles ting fra for at føde blæseren med strøm så den kan nedkøles nok.
Har du renset den på et tidspunkt:
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg  http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg  http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
Sådan kommer disse til at se ud efter et stykke tid.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
29. april 2011 - 21:28 #4
Håber stadig nogen kan hjælpe. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2011 - 08:31 #5
Drivere kan du måske hente med denne:
SlimDrivers:  http://www.driverupdate.net/
Har brugt den på min pc og den fandt 5.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
05. maj 2011 - 20:05 #6
Den viderestiller til en ny side når jeg klikker på Download. Er den safe nok?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2011 - 21:28 #7
Har selv brugt dette link da jeg hentede den. Jeg scannede filen med AVG pro og Malwarebyte før jeg kørte den, og de fandt ikke noget skadeligt.
Har dog her indenfor de sidste dage erfaret at der var en bruger der fik problemer med oc efter han brugte de drivere den fandt.
Jeg har på min pc ikke haft nogle problemer med det. Kun en oplysning.
Du kan jo nøjes med at tage til det trådløse hvis den finder en driver til dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2011 - 21:36 #8
oc=pc
Avatar billede mickeycph Nybegynder
05. maj 2011 - 21:52 #9
Det lyder da ikke godt med den bruger som har haft problemer. Og med så lidt kendskab til pc'ere, så ved jeg ikke rigtigt om jeg tør. Kan jo ikke leve uden min pc. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2011 - 22:27 #10
Jo det kan du, men det er meget svært at undvære den.
Det er jo et valg du må tage.
Har du prøvet at gå ind på Hp's hjemmeside og set om drivere her?
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProductList.jsp?lang=en&cc=us&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1842153
Avatar billede mickeycph Nybegynder
05. maj 2011 - 22:52 #11
Jeg fandt min pc derinde og kan downloade, men der står ikke hvad jeg downloader.
Avatar billede mickeycph Nybegynder
24. juli 2011 - 15:14 #12
Fik desværre ikke et brugbart svar. Lukker sagen.