Avatar billede nenjez Nybegynder
26. april 2011 - 22:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ATI HD Radeon 5870 Crossfire, køre dårligt med gamle opengl spil.

Goddag i gavede eksperter. :-)

Jeg har et spørgsmål til jer som jeg ville værdsætte hvis i kunne give mig et svar på!

Jeg spiller meget Counter-Strike 1.6 og har for nylig købt mig en Alienware m17x. Problemet er så at CS 1.6 gamle opengl ikke rigtig gider samarbejde med mit grafikkort hvilket resultere i store FPS drops ingame..

Jeg ville høre om der er nogle af jer der har en fix til dette problem, eller muligvis kender til det?? Har googlet så meget men endnu ikke fundet et svar, hjælp!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. april 2011 - 04:09 #1
Problemet er at de gamle drivers til HD 5850/5870 var/er fuld af critical errors. Hvorimod de nye drivers til HD 6850 kun indeholder cosmetical errors. Men jeg kender ikke svaret til det konkrete problemet så jeg undlader at smide et svar. Husk at det også kan skyldes mangel på opdatering af windows, drivers, spyware/malware,m.m.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2011 - 08:15 #2
hvad med at lægge en link

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

der kan ligge andre beta drivere man af og til kan bruge

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-32.aspx

eller henter du slimdrivers og lader dig registrere

den finde alle drivere til dig

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede nenjez Nybegynder
27. april 2011 - 12:02 #3
Nu har jeg opdateret alle drivere som driverupdate.net ville have, men det har desværre ikke hjulpet på mine fps drop i Counter-strike. :-(
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2011 - 15:45 #4
tjek lige den ud om det ikke skyldes varme

hent siw se under sensors når du har spille på den et stykke

http://siw.en.softonic.com/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2011 - 15:45 #5
spillet
Avatar billede nenjez Nybegynder
27. april 2011 - 16:01 #6
Den er 52 grader.
Avatar billede nenjez Nybegynder
27. april 2011 - 16:37 #7
Alle mine drivere er up to date også, jeg har googlet efter et svar i et par dage nu og kan stadig ikke finde et fix. :-(
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2011 - 16:51 #8
det ville jeg lige prøve

sluk maskinen
tag alt strøm fra
rør en jordbunden radiator
tag batteriet på bundkortet ud i 30 sekunder eller deromkring
sæt batteriet i igen og sæt strøm til den
gå i bios og save

alt det her er for at udelukke det er en bios fejl hvor den husker forkert
eller kan det være du skal den lange vej - geninstall af styresystem
Avatar billede nenjez Nybegynder
27. april 2011 - 17:02 #9
Har allerede formateret mit windows 7 ulti 64bit 2 gange, og det er en Alienware m17x fuldt opgraderet jeg sidder på. Det er godt nok nået af en gåde, men må bare kæmpe videre. :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2011 - 17:12 #10
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5979

var der ikke noget med en fejl på den - husker svagt noget med at de trak chippen (sandy bridge) tilbage

http://www.tech-forums.net/pc/f84/alienware-m17x-r3-bluescreen-issues-244525/
Avatar billede nenjez Nybegynder
27. april 2011 - 19:05 #11
Nej den køre nu meget fint, ingen problemer i andre spil som crysis 2 og Duty. :-) Nu mener folk fra steam fora at det måske kan være CPU'en der trækker et eller andet?
Avatar billede nenjez Nybegynder
04. december 2011 - 15:33 #12