Avatar billede andjrg2 Nybegynder
25. april 2011 - 16:43 Der er 7 kommentarer

Brænder virker ikke

hej!

jeg får følgende fejl når jeg skal brænde et program til en dvd:

"der blev ikke fundet nogen diskbrænder"

der er tale om en næsten helt ny bærbar, lenovo g550. Power2go medfulgte og jeg har tidligere brændt cder i itunes.

oplysninger:

brænderprogram: power2go
operativsystemet: windows 7, 32-bit

jeg har foretaget fejlfinding i "enheder og printere"

"fundne problemer

cd-rom-drev har driverproblemer..... ikke løst"

hvad skal jeg gøre for at få min bærbar til at kunne brænder data igen?
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 16:50 #1
Kunne det tænkes der er fejl på brænderen, hvis den er næsten ny ville jeg nok smutte en tur forbi forhandleren
Avatar billede magic-mouse Novice
25. april 2011 - 16:52 #2
Test at gå ind på lenovo's side og undersøg om der er nogen driver til dit CDON drev, installer dem.
Avatar billede andjrg2 Nybegynder
25. april 2011 - 17:03 #3
nu har jeg fået denne fejl:

"Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)"
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 18:10 #4
Prøv at slette brænderen i Enhedshåndtering og genstart. Så finder windows den igen og fejlen bliver muligvis rettet.
Avatar billede thov Forsker
25. april 2011 - 18:17 #5
Prøv at slette upper/lower filters i reg.basen.
Det klares med programmet FilterFix som du finder her:
http://www.cdr-zone.com/forum/download.php?id=1399

Udpak programmet, kør det, klik på 'scan registry', sæt flueben ved alt det finder og slet.

Du kan også gå i 'Enhedshåndtering' og slette drevet. Når så computeren genstartes, vil drevet blive fundet som 'ny hardware' og geninstalleret.
Avatar billede thov Forsker
25. april 2011 - 18:19 #6
Hehe.. Det er ikke sådan, når man ikke opdaterer siden - men 'to sjæle, een tanke'.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 18:25 #7
#6
Ja det kan jo ikke være anderledes:)