Avatar billede kris75 Mester
25. april 2011 - 09:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Debian ftp problem

Hej
Jeg har en Debian maskine med proftp på. Jeg bruger cuteftp som klient og jeg kan sagtens logge ind. Men efter få sekunders upload kommer Cuteftp med meddelsen "Cant open dataconnection".

Jeg gik for nyligt fra Telenor og over til Telia som udbyder. De kører med en Thomson TG712 Router. Det er faktisk siden dengang problemet er opstået. Kan det have noget med den at gøre eller er fejlen på serveren. Port 21 er åbnet i routeren.

Har andre oplevet det samme?

Mvh.
Kris
Avatar billede The_Buzz Novice
25. april 2011 - 09:55 #1
Har du prøvet at ændre til passive ftp?
Eller prøv at brug WinSCP og log på med SFTP? http://winscp.net/eng/download.php
Avatar billede The_Buzz Novice
25. april 2011 - 09:56 #2
og jeg tror fejlen nærmere er Telia / routeren end det er serveren siden den har virket længe ikke?
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. april 2011 - 10:43 #3
Har du port 20 åben også?
Avatar billede kris75 Mester
25. april 2011 - 12:01 #4
Hej igen
Port 20 er åbnet. Har prøvet med passive ftp, det gik ikke. Har så prøvet med winscp og der staller den når jeg prøver at logge ind med sftp. Med ftp laver den det samme som cuteftp. Winscp giver mig denne fejlmeddelse:

Transfer channel can't be opened. Reason: Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede det.
Copying files to remote side failed.
Entering Passive Mode (62,198,56,173,209,163).

Hvad kan det være? Jeg er helt på bar bund og jeg kan ikke finde fejl i loggen på serveren. Tror egentligt at det kan være routeren? Nogen erfaringer med denne type router? Kan jeg have lavet en fejl med portopsætningen? både port 20 og 21 er åbnet. Der er ingen problemer med port 80 og de er åbnet på samme måde.
Avatar billede kris75 Mester
25. april 2011 - 12:03 #5
Lige en ting mere. Når overførslen fryser, så kan jeg genoptage den ca. 30 sek senere. Det virker noget underligt.
Avatar billede kris75 Mester
13. maj 2011 - 09:07 #6
The Buzz-> Det var Telia routeren. Kunne sagtens uploade med en nyindkøbt Cisco router :-) Kom med et svar, så er der point på vej. Tak for hjælpen til jer begge.
Avatar billede kris75 Mester
24. april 2012 - 14:57 #7
Lukker her.