Avatar billede olestevelt Nybegynder
24. april 2011 - 14:28 Der er 7 kommentarer

Synology ds211j Hjæææælp !

Jeg kan ikke se ellere de mapper og filer jeg har lagt ind på harddisken.
Jeg kan i se i routeren at den er registreret, men hvis jeg skriver dens ip f.eks. 192.168.1.147 i url linien og den kommer ikke på kontrolpanelet under netværk i PC,erne.

Jeg synes jeg har prøvet alverdens ting og sager.    Ole Hansen
Avatar billede bdf Mester
24. april 2011 - 16:34 #1
Hejsa :)

Prøv at kør Synology Assistant igen og tjek hvilken IP din Synology har.
Hvis du har fået sat den op osv osv skulle du gerne med den IP du får oplyst i Synology Assistant kunne bruge http://IP i din browser til at få adgang.

Lykkes det?

M.v.h.
Avatar billede olestevelt Nybegynder
25. april 2011 - 21:11 #2
Jeg kan jo godt nok komme ind i assistenten og se filerne  i filebrowser, Jeg kan også se i min router, at "ds211'eren" har fået tildelt en LAN IP adresse (191.168.1.147) - Men jeg kan ikke i windows homenetwork se diskserveren - og det har jeg kunnet. Jeg kan ikke bruge EZ-wizard, da min router Linksys E3000
Ikke figurer på listen.  Men det er jo nok noget med at man under nerværk skal taste den rigtige adresse ind.- og hvad er det lige man mener med gateway er det routeren. Der er en masse indforståede udtryk, der for os novicer virker lidt tvetydige.
Avatar billede bdf Mester
25. april 2011 - 22:18 #3
Hej igen :)
Skal lige have nogle ting på det rene.

1. Hvilken internet udbyder har du?
2. Hvilket styresystem kører du på din pc?
3. Kan du via din Synology logge ind på den via din browseren?

Må indrømme at din beskrivelse virker lidt forvirrende, men det du kalder "HomeNetwork" går jeg ud fra er det jeg kalder "Netværkssteder" hvor alle PCer osv. osv. fremstår på ens netværk.
Er det her din Synology ikke vil komme frem?

M.v.h.
Avatar billede olestevelt Nybegynder
26. april 2011 - 20:24 #4
Hej !
Jeg har sydenergi med fast IP-adresse.
Stryresystem Windows 7 - ja jeg kan godt nok komme ind på den på Browseren på DSM'ens kontrolpanel.
Jeg kan også se den i Routeren (linlsys e3000) - men Selvom jeg g´har oprettet bruger og lavet fildeling osv, kan jeg ikke se den i netværket på LAN, hverken Home eller Arbejde) - men jeg har tidligere kunnet, med en anden router, så der må være et eller andet der står forkert i routeren eller hv. f.... det nu er???    Ole
Avatar billede bdf Mester
26. april 2011 - 21:14 #5
Hej igen :)

Den nemmeste løsning hvis du er frisk, er at jeg prøver at styre din computer via fjernskrivebord (TeamViewer)
Interresse?

M.v.h.
Avatar billede olestevelt Nybegynder
28. april 2011 - 20:17 #6
Det ville da være alle tiders. - Jeg er lige kommet ind fra haven, men vil gerne være med på en kigger., men kan jo evt. ændre mine password midlertidigt. Jeg har teamwiever installeret.  Ole
Avatar billede bdf Mester
29. april 2011 - 06:09 #7
Idag "Fredag" passer mig dårligt men på hvilke tidspunkter kan du denne weekend?