Avatar billede sneakstap Nybegynder
22. april 2011 - 13:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafikort hjælp til acer veriton 7800

Hej. til at starte med vil jeg gerne lige understrege at min viden omkring computere er rimeligt begrænset. so go easy on me :)
Jeg står med en Acer veriton 7800 som jeg har købt af en kammerat, som ville af med den efter hans grafikkort brændte sammen. han satte så et andet grafikkort i, et Nvidia Geforce 8400 GS. men åbenbart kan jeg ikke installere en driver til det kort, og kan derfor ikke rigtig køre de spil jeg gerne vil. mit spørgsmål er så som følger : Hvilket grafikkort sidder i sådan en acer maskine her, fra ny, og kan jeg få et bedre et som virker fint sammen med resten af computeren ?

Jeg gemte en fil fra "Dxdiag". er ikke sikker på om den er behjælpelig men i får den alligevel.

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.101209-1647)
          Language: English (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: Acer
      System Model: Veriton 7800
              BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
          Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.40GHz (2 CPUs)
            Memory: 2048MB RAM
          Page File: 489MB used, 3449MB available
        Windows Dir: C:\WINDOWS
    DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
    DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode
og som sagt også et geforce 8400 gs

Tak på forhånd :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2011 - 20:28 #1
Man kunne måske prøve at se om SlimDrivers kan finde en der virker.
http://www.driverupdate.net/
(Ps Den vil sikkert også finde andre drivere.)
Avatar billede sneakstap Nybegynder
22. april 2011 - 20:43 #2
Tak, prøver jeg lige af.
Avatar billede sneakstap Nybegynder
22. april 2011 - 21:13 #3
Denne løsning fungerede heller ikke. tak alligevel ! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2011 - 19:26 #4
Hvad endte det så med?