Avatar billede Slettet bruger
18. april 2011 - 21:43 Der er 6 kommentarer

DVD film på ekstern harddisk (ingen lyd m. underteks eller lyd m. manglende undertekst)

Spørgmål fra dummie :-)
Jeg har købt mig en ekstern harddisk i dag, hvor tanken var at jeg ville ligge mine dvd film ned på den så jeg kunne have dem med på ferie. Dette går sådan set også fint nok men når jeg så afspiller dem er der enten ingen lyd men danske undertekster (windows media player) eller lyd og ingen undertekst (gom lab)-

Jeg har benyttet DVDfab til at overføre dem til min harddisk men er total på bar bund. Det jeg ved har jeg tillært mig via eksperten.dk så håber der er en venlig sjæl der kan forklare mig hvad jeg skal "på dansk"

:-)
18. april 2011 - 21:50 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem du afspiller fra...
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken WMP version ?
Codex ?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2011 - 22:11 #2
Windows 7

mht mit WMP er det som jeg kan se windows media player 12

mht. Codex er jeg ikke helt sikker på, hvad det er?
19. april 2011 - 06:47 #3
www.codecs.dk/?Guides/CodecsTilWindows7/498

(Pas på de andre 'lokkemads'programmer på siden!)
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 17:37 #4
Nu er jeg ikke meget for Codec Packs, men K-Lite Codec pack er et godt alternativ til dem der ikke ved så meget om det.

Dernæst lige et spg. er det samme rip du har de forskellige problemer med ?

Og hvad option bruger du i DVDFab til at hente ind med.

Som et andet alternativ kan du bruge VLC player til at afspille din film med, da det ikke kræver de forskellige codecs.
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 17:39 #5
Avatar billede michael---her Nybegynder
30. juli 2011 - 14:35 #6
læg dem over med dvd decrypter eller dvd shink og afspil dem i vlc har selv lavet det samme som du har og jeg har aldrig haft det problem med vlc