Avatar billede Slettet bruger
15. april 2011 - 23:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kindle - Priser - købsmåde - erfaringer

Hmmm.. Ingen kategorier passer rigtigt. Beklager hvis nogen har en anden mening.

Er moderat tændt på at få den nye Amazon Kindle E-bogslæser.

1)
Efter at have prøvet forskellige stunts, må jeg konstatere, at den af en person med adresse i DK kun kan købes på Amazons US baserede internationale sub-site.

Sjovt nok er den faktisk et par hundrede kroner billigere i rå pris på US-sites, og både US sitet og UK sitet indregner nu 25% dansk moms.

Regnestykket ser sådan ud ved checkout:
Kindle Reader (version 2), med kun WIFI: USD 139
Shipping & handling: USD 21
Total before tax: USD 160,00

Estimated Tax  to be collected: 0,00
Import Fees Deposit: USD 40,00

Order total: USD 200,00

De USD 40 passer jo tilsyneladende fint med 25% dansk moms.
Men er der nogen der ved, om SKAT (uanset dette) stadig flår alle US-Amazon pakker op, og kræver 150 kr. i ekspeditionsgebyr OG X% af [varens pris + shipping & handling} i importtold - PLUS 25% dansk moms?

Hvis de 40 dollars er moms burde de vel stå under "TAX" (VAT). Er de 40 dollars i virkeligen importtolden?

2)
Hvem har erfaringer med produktet?

De påstår at den er fin at læse på i sollys. Men hvordan er den i dårlig belysning?
Jeg blev på vagt, da jeg så at de som tilbehør sælger et etui med indbygget lys(!)

Og E-ink teknologien er jo som jeg har forstået det, uden bagbelysning. Faktisk uden noget lys overhovedet Det er derfor at batteriet kan holde et år. Der er ingen strøm på skærmen. Kun i et splitsekund, når siden skal skiftes. Så den må da være noget skrammel at læse på uden en læselampe(?)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2011 - 11:37 #1
Nå, det går nok over - lige som internettet...

Lukker...
Avatar billede hurra Novice
25. april 2011 - 20:38 #2
jeg er ogås selv på udkik efter en kindle, og har brugt det meste af aftenen på at læse om den. Jeg faldt over det her indlæg, jeg tror det kan besvare dine spørgsmål.
http://dindebat.dk/boger-litteratur/745792-kindle.html

ps. det går ikke over af sig selv, jeg har gået med disse løster siden jul ;)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 21:21 #3
Hej "hurra".

Det var venligt af dig, at oplyse dette link. Det giver nogle gode oplysninger.

Jeg har nu bestilt en. Den blev afsendt fra Amazon i Illinois på bestillingsdagen og lå hos UPS i Glostrup 48 timer senere. Desværre ligger den stadig i Glostrup, da UPS i Danmark har holdt en meget lang sammenhængende påskeferie, men håber de har lyst til at køre i morgen tirsdag :-)
Avatar billede hurra Novice
25. april 2011 - 21:27 #4
Hvad ender den med at komme til at koste dig, alt i alt? Og endte du med at købe wifi-only udgaven?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 21:59 #5
1 of: Kindle Wireless Reading Device, Wi-Fi, 6" Display, Graphite - Latest Generation [Includes USB Cable for Charging. For International Shipment] [Electronics]
Condition: New
Sold by: Amazon Export Sales, Inc.
$139.00

1 of: Amazon Kindle EU (European Union Universal) Power Adapter [Fits Kindle and Kindle DX] [Electronics]
Condition: New
Sold by: Amazon Export Sales, Inc.
$19.99

1 of: Belkin Grip Kindle Sleeve (Fits 6" Display, Latest Generation Kindle)
Condition: New
Sold by: Amazon Export Sales, Inc.
$24.99

--------------------------------------------------------------------------------
Item(s) Subtotal:........$183.98
Shipping & Handling:......$29.21
Promotion Applied:.......-$10.00
  -----
Total Before Tax:........$203.19
Sales Tax:.................$0.00
Import Fees Deposit:......$50.80
  -----
Total for This Shipment:.$253.99

Altså ca. 1.305 kroner ialt, da jeg købte en strømforsyning og et etui også.

Hvis der mod forventning skulle løbe yderligere udgifter på, vender jeg tilbage, når jeg har modtaget varerne (forhåbentlig i morgen).
Jeg købte altså modellen uden 3G, da jeg tæt på altid har forbindelse til trådløst netværk.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2011 - 10:04 #6
Modtaget i dag. Ingen ekstra udgifter.
Avatar billede Hyacinth Nybegynder
30. maj 2011 - 18:03 #7
Er du blevet glad for den? Hvad gør du med lys til den om aftenen?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2011 - 10:00 #8
> Hyacint.

Jeg er meget glad for den.

Jeg er meget positivt overrasket over dens brugervenlighed og læsbarheden på skærmen. Den er mere læsbar end en papirbogside, og giver mindre øjenproblemer ved langvarig læsning, på grund af den ekstreme kontrast skærmen præsterer.

Meget hurtig response ved sideskift. Den indbyggede Oxford ordbog er imponerende integreret med bogtitlerne. På samme måde opslag i Wikipedia af alle ord i en tekst.

Sælg jeres aktier i bogforlag :-)

Med hensyn til at bruge den til læsning i sengen, så er den som en papirbog - men kræver faktisk mindre lys på grund af skærmens høje kontrastforhold.

Jeg købt en af utallige tredjeparts "clip-på-lamper" der også sælges på Amazon. En med tre LED til to AA batterier. Men sandheden er, at jeg faktisk endnu ikke har brugt den, da lys fra den almindelige belysning eller sengelampe, er alt rigeligt.

Men jeg kan med lampen læse hele natten ved camping midt i en sort skov.