Avatar billede Kubri Nybegynder
15. april 2011 - 08:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bios problem Amilo 1818 (Vista)

Min bærbar vil ikke starte. Fryser med start skærmbilledet ved opstart og vil ikke med "F2" gå ind i bios. Måske MB fejl? Nogen som har en ide. Har prøvet med recovery, men kan ikke læse CD.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2011 - 08:19 #1
det kunne være defekte ram - prøv at tage dem ud og prøv med en klods ad gangen til synderen ligger der - måske
Avatar billede Kubri Nybegynder
15. april 2011 - 09:29 #2
Tak, Jeg prøver. For ca 1 år siden fik jeg opgraderet fra 1 MB til 2 MB ram, ved at udskifte ram modulet. (Der er kun plads til et ram modul)
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2011 - 09:35 #3
det kan også være en defekt harddisk så tag kablet fra og prøv
Avatar billede Kubri Nybegynder
15. april 2011 - 10:47 #4
Har nu prøvet at fjerne ram modulet, så der kun er den interne memory (512K). Resultatet er det samme. Skærmen fryser ved opstart og kan ikke komme videre.
Avatar billede Kubri Nybegynder
15. april 2011 - 10:53 #5
Det hjalp ikke at fjerne Hard disken. Samme problem
Avatar billede Kubri Nybegynder
15. april 2011 - 13:28 #6
Jeg tror problemet er løst ved at nulstille bios http://www.biosflash.com/e/bios-passwords.htm
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2011 - 13:30 #7
hvis det så ikke skyldes strøm ved jeg det ikke

så må det skyldes en fejl på bundkortet
desværre er det ganske få bærbare man kan tage batteriet ud på for ellers kunne du jo nulstille bios og alt andet den vej ved at fjerne det
Avatar billede Kubri Nybegynder
15. april 2011 - 13:32 #8
Treatmenice, tak for dine input. Det var da et forsøg værd,jeg tror det var et bios problem