Avatar billede bindeballe Nybegynder
13. april 2011 - 13:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke længere læse/se Kingston 16GB C6 SDHC-kort

Hejsa.

Jeg har købt et GoPro HD videokamera og filmet løst med det.
Har også købt en kortlæser fra Xtreme Videos USB til læsning af kortet.
Det virkede fint i en uges tid :o)

Nu kan den så ikke længere læse kortet.
Det popper op på skærmen i mit XP som "flytbart medie" og når jeg klikker på det, så skriver den, at kortet skal formateres. Siger jeg ja til det, så forsøger den, men kan ikke formatere det og drevet kan efterfølgende ikke læses.

Jeg har prøvet med MicroSD i SD-adapter i læseren - både 2GB SD og 8GB SDHC - de virker fint!

Nu har jeg så købt en Sandberg kortlæser og et nyt Kingston-kort magen til det første.
Kinston'et virker stadigt ikke og de andre virker også stadigt! -Nu "blinker" Kingston'et dog. Drevet popper lige op i en brøkdel af et sekund og forsvinder så igen osv osv.

Jeg har en ældre bærbar PC med XP sp3 - samme problemer på den!

Så har jeg adgang til en bærbar firma-PC med indbygget SD-kortlæser, som kører Vista. Den vil ikke tage Kingston'et i den Xtreme Videos-læser. I Sandberg'en vil den gerne og også i den indbyggede kortlæser. Og de andre kort læser den også fint i alle læsere (Også den fra Xtreme).

Hvad pokker kan der være galt med mine egne komputere? -Det har jo virket den første uge! Jeg har lige bestilt endnu en kortlæser - denne gang fra Kingston, for måske Kingston bedre selv kan læse Kingston?

Hvad kan jeg gøre for igen at kunne bruge det Kingston 16gb C6 SDHC-kort på min egen komputer?

Kortet: www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4402449
Xtreme-læser: www.actionvideo.dk/shop/compact-card-reader-318p.html
Sandberg-læser: www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=437399
Avatar billede bindeballe Nybegynder
14. april 2011 - 20:55 #1
Ingen bud på en løsning?
Avatar billede bindeballe Nybegynder
15. april 2011 - 09:56 #2
Så har jeg lige modtaget ét stk ny Kingston-kortlæser her til morgen - den kan læse kortene og alt virker nu igen.
Avatar billede bindeballe Nybegynder
15. april 2011 - 09:58 #3