Avatar billede Distant Nybegynder
13. april 2011 - 10:32 Der er 2 kommentarer

Programmering af simpelt backup program på egen ftp

Hej

Jeg vil starte med at sige jeg er uddannet Datamatiker, men det er over 10 år siden, så er MEGET rusten indenfor alt med programmering.

Jeg vil gerne lave et lille backup program, som tilslutter til min egen VPS / FTP og laver backup af de filer jeg definerer.

Da min mor og et par venner osse gerne vil benytte sig af det, kunne jeg godt tænke mig at lave mulighed for at flere brugere kan benytte deres egne mapper.

Håber nogen kan hjælpe evt. guide mig i den rigtige retning.

Java eller visual basic er der jeg har en smule kendskab.
Avatar billede tjens Nybegynder
13. april 2011 - 12:58 #1
I Java er der kun begrænset FTP-understøttelse i JDK, men det er simpelt at downloade og bruge et eksternt FTP-framework.

Eksempel:
http://commons.apache.org/net/api/org/apache/commons/net/ftp/FTP.html
http://www.java2s.com/Code/Java/Network-Protocol/UsetheFTPClient.htm

Hvis det ikke er fordi du har lyst til at programmere det selv, er jeg overbevist om, at der findes mange gratis tools på nettet, hvis du søger på "ftp backup"
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2011 - 04:02 #2
Commons Net er en fin pakke