Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 08:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lav din egen service til webhosting

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig, at vide lidt om, hvad det kræver at kunne lave sin egen server, hvor folk kan hoste deres hjemmeside hos mig.

Og ikke mindst, hvor jeg kan hoste min egen hjemmeside. Så jeg ikke skal betale mig fra det fx.

Er der nogle "guides" på nettet osv.?

På forhånd tak.

P.S - Er ikke klar over om det er det rigtige sted jeg har lagt dette indlæg.
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. april 2011 - 09:09 #1
Først og fremmest kræver det viden for, at kunne tilbyde salg af hosting, der opstår jo naturligt mange problemer og spørgsmål fra kunder indenfor hosting.

Men teknisk set så er det at leje en server installere windows server eller linux på den.

Derefter kan du inst. de mest brugte ting eks. asp eller php også dberne til, apache, mail program også er du faktisk kørende.

Ved at inst. pleask eller andre web baseret programmer kan du lade brugerne styre det meste selv.

Så skal du have en hjemmeside og mulighed for, at folk kan betale.

DNS kan du enten reg. ved at købe dig ind som registrator eller benytte andre registratorer også købe dem igennem disse.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 09:14 #2
Hej Bacardil.

Tak for dit svar :-)

Viden - er det noget man kan læse sig til, og kender du nogle hjemmesider, som ligesom lærer fra sig omkring det af tilbyde webhosting?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 10:30 #3
Bacardil - vil du lægge et svar? :)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 22:30 #4
Jeg snupper selv point så
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. april 2011 - 07:34 #5
Du kan evt. kigge lidt i http://www.webhostingtalk.com/ - Der er sikkert noget omkring det selvom det ikke bare er udbydere der snakker.

Ellers kan du kigge på php.net, mysql.com mm.

Men ellers er det nok bare at sætte en server op også begynde at tilbyde det og eftersom prob. kommer så få dem løst, det er jo svært at kende alle prob. på forhånd :)