Avatar billede hjalte81 Nybegynder
12. april 2011 - 20:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Time Lapse Software

Hey...

Jeg skal lave en lille film hvor jeg skal få en masse billeder til at "time lapse"...

Lidt af den berømte film med noah: http://www.youtube.com/watch?v=6B26asyGKDo

Jeg leder efter et stykke software der kan hjælpe mig med at få billederne til at passe sammen...

Nogen forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2011 - 20:35 #1
hvis du har et kamera, så tjek motivet, og sæt et kryds i søger hvor øjne er - derefter er det kun om at tage billeder, hvor øjne er 'i kryds'.
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
12. april 2011 - 20:57 #2
God ide, men jeg har allerede billederne...

Jeg leder efter noget hvor jag kan se det første billede bag det andet, så jeg manuelt kan flytte dem til de passer... Lidt som photoshop, men er der ikke et program der kan gøre det?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2011 - 11:37 #3
ms-paint kan næsten.
Åben et billede i paint - sæt cursor over venstre øje - skriv x,y koordinaterne ned.
Tilsvarende for højre øje.
Åben næste billede, find x-afstand mellem øjne, og zoom billedet, så afstand passer. Marker så hele billedet, og træk det, så øjne har den rigtige plads (du kan evt gøre det lettere/hurtigere med to små stykker tape på skærm, hvor øjne skal være). Det vigtige er at zoome korrekt, så begge øjne kan placeres korrekt.
Gem, og næste billede.
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
03. maj 2011 - 12:21 #4
Kan det være rigtigt der ikke findes software der kan gøre det? Nåh.. lukker igen...
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
03. maj 2011 - 12:22 #5
Smid et svar en eller anden..
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2011 - 13:01 #6
bare læg et svar selv
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
03. maj 2011 - 13:36 #7
Du har jo gjort et forsøg, claes57... kan du ikke smide et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2011 - 13:56 #8
så skidt da... ;)