Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
12. april 2011 - 19:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er mit grafikkort SLI komplitabelt?

Hej

Jeg har købt en computer fra topdata med et bundkort fra gigabyte (P55-USB3)
og et GTX 470 grafikkort fra GIGABYTE som jeg gerne vil høre om jeg kan opgradere til SLI i dette bundkort

Ja jeg har
P55-USB3
GTX 470 og ønsker at købe et mere til SLI

på min kvittering står der P55 opgraderet til P55-USB3 (USB3, Crossfire)
Grunden til jeg siger opgraderet er fordi at computeren havde et standard P55 bundkort men jeg valgte at opgradere det til USB 3 og corssfire for 99 kroner ekstra.

Jeg vil altså høre mit bundkort kan køre SLI eller om det altså KUN kan køre Crossfire
Og lige en ting mere bare for at være sikker vil jeg gerne være sikker på at Crossfire er ATI's udgave af SLI ikke?

Oplysninger jeg fandt på mit Bundkort i SIW

Property    Value
Manufacturer    Gigabyte Technology Co., Ltd.
Model    P55-USB3
Version    x.x
Serial Number

North Bridge    Intel DMI Host Bridge Revision 11
South Bridge    Intel P55 Revision 11

CPU    Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz
Cpu Socket    Socket 1156 LGA

System Slots    3 PCI

Memory Summary
Maximum Capacity    32768 MBytes
Maximum Memory Module Size    1024 MBytes
Memory Slots    4
Error Correction    None

Warning!    Accuracy of DMI data cannot be guaranteed
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. april 2011 - 19:38 #1
Crossfire er mere end 1 & op til 4 ATI kort.
SLI er 2 nvidia kort, og qSLI er 4 nvidia kort.

Googler du P55-USB3 får du
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3440#ov

Den er ikke sli kompatible, kun xfire og når du køre xfire så operarer pci-e kun ved x4.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. april 2011 - 19:39 #2
Svaret er egentlig ja, for dit grafik er sli kompatibelt.
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
12. april 2011 - 20:06 #3
Men for at for alt på det rene betyder det så at jeg ikke kan købe et ekstra GTX 470 og sætte i mit bundkort ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
13. april 2011 - 19:22 #4
Ja.
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
13. april 2011 - 19:50 #5
okay tordenfusk tak for dine svar du må gerne lægge et svar
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
14. april 2011 - 01:13 #6
Du kan købe to ati kort, el. skifte bundkortet, det er din eneste mulighed.