Avatar billede PBChristensen Juniormester
11. april 2011 - 11:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skjulte filer...?

Hej Ekspertpanel...

Jeg har et problem med mine IOMEGA harddiske! Jeg har i en længere periode haft en IOMEGA Home Media Network (NAS) på 1TB. Jeg har så erhvervet mig en ekstra 2TB IOMEGA Harddisk, som jeg normalt har tilsluttet min NAS.

Da jeg så har skulle flytte større filer til min nye HD, har jeg haft koblet den direkte til min PC, så hastigheden blev en del forbedret. Når jeg så kobler den tilbage på NAS'sen, så er filerne væk???

For at dobbelttjekke, om jeg har lavet en fejl under overførslen, så satte jeg den tilbage til min PC - og så var filerne her igen?!?

Så vidt jeg kan se, så er indstillingerne for tilladelser, at brugeren "ALLE" har alle rettigheder på både NAS'sen og den nye 2TB'er... hvad kan det være der driller?
Avatar billede PBChristensen Juniormester
02. maj 2011 - 21:44 #1
Så fandt jeg endelig en løsning.

Svaret er ganske enkelt, at mine filmapper ikke kan findes via netværket, når de  indeholder danske bogstaver og underlige tegn (æ, ø, å, ')

...at disse tegn så kan bruges på NAS'sen under netværk er et helt andet spørgsmål... ;-)
Avatar billede PBChristensen Juniormester
02. maj 2011 - 21:44 #2
Svar