Avatar billede roval Nybegynder
11. april 2011 - 09:48 Der er 1 kommentar

Windows update tjenesten kører ikke

Hej :o)
Jeg har prøvet at trykke på knappen windows update men computeren efter en lang "tænketid" viser en box hvor den fortæller at tjenesten ikke kører.Når jeg går direkte til Microsoft hjemmeside og prøver windows update kommer der en lidt uchecket side der fortæller mig at jeg skal gøre det direkte fra min computers update...(som sagt: Den kan ikke!)

Jeg har kigget i kontolpanelet/administration/tjeneste og alt er markeret som starter så jeg ved ikke hvad sker der!!!

Bruger Vista home premium 32-bit, og umiddelbart med alle opdateringer, der windowsUpdate har altid virkede automatisk indtil for ca. en uge siden

På forhånd mange tak :o)

Roval
Avatar billede Vandreren Novice
11. april 2011 - 16:50 #1
Højreklik på tjenesten og vælg kør eller start. Vent til der kommer fejlmeddelelse om at tjenesten ikke kunne startes.

Tip: Læg mærke til tidspunktet.

Gå i logbogen i Windows og undersøg de udførlige fejlmeddelelser om hvorfor tjenesten ikke kunne startes. Se især i kategorierne Program og System.

Fejlmeddelerne sorteres kronologisk, så find de relevante meddelelser ud fra tidspunktet.

Vend tilbage hertil med oplysninger om fejlen. :)

At konsultere Logbogen (Event Viewer) i Windows.

1. Vælg kør (Windowstast + R).
2. Skriv eventvwr og tast [Enter].