Avatar billede segato Nybegynder
07. april 2011 - 18:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GroupBy på Joined

Jeg har tre tabeller skitseret nedenstående. To af tabeller har flere rækker med samme id (flere sprog). Jeg vil gerne lave et view som viser data joinet, men der skal grupperes på de forskellige sprog på en måde der gør at hver række har data for det enkelte skrog (se nedenstående):

Dæk table:
DækId  Navn      Sprog
1            Stone                    En
1            Sten                    Da
2            Dimond                En
2            Dimant                Da

Lak:
DækId  Navn      Sprog
1            Stone                    En
1            Sten                    Da
2            Dimond                En
2            Dimant                Da

Bil:
BilId      LakId    DækId  Navn
1            1            2            Toyota

select * from Bil
left join Dæk on Dæk.DækId = Bil.DækId
left join Lak on Lak.LakId = Bil.LakId

returnere:

1            1            2            Toyota                2            Dimond                En          1            Red      En
1            1            2            Toyota                2            Dimond                En          1            Rød      Da
1            1            2            Toyota                2            Dimant                Da          1            Red      En
1            1            2            Toyota                2            Dimant                Da          1            Rød      Da

Det jeg egentlig vil have er nu to rækker:
1            1            2            Toyota                2            Dimond                En          1            Red
1            1            2            Toyota                2            Dimant                Da          1            Rød
Avatar billede ulrikm Nybegynder
07. april 2011 - 19:38 #1
Tilføj "where dæk.sprog = lak.sprog" - det vil matche første og sidste række.
Avatar billede segato Nybegynder
07. april 2011 - 19:41 #2
Løste det ved at lave en and på selve join men samme princip. Tak for hjælpen smid et svar.
Avatar billede ulrikm Nybegynder
07. april 2011 - 19:53 #3
svar