Avatar billede sims213 Nybegynder
07. april 2011 - 15:20 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

^^ og ´´ Knapper på tastaturet fungerer ikke korrekt?

Hej alle sammen!
Som overskriften siger er jeg begyndt at få problem med mit tastatur på min bærbar. Indtil videre har jeg kun opdaget det ved to knapper som er, knappen man normalt laver umlaud bogstaver med, eller ^^ (hvis man trykker to gange) og knappen som man for eksempel bruger til at skrive et é med. Mit problem er at når jeg trykker på en af de to knapper, tror computeren at jeg har trykket to gange, så når jeg trykker på knappen for at lave et ^ tegn, kommer der i stedet to af dem ved kun et tryk. Det er problematisk fordi jeg derfor ikke kan skrive umlaud bogstaver og andre ting. Ellers fungerer hele tastaturet normalt, og sproget på computeren som man kan se i værktøjslinjen er også sat til dansk, men alligevel fungerer knapperne ikke korrekt, derfor håber jeg at der er nogen herinde der kunne hjælpe mig? :)
Avatar billede KHHP Juniormester
07. april 2011 - 15:27 #1
Er det generelt på hele systemet lige meget hvilket program du bruger, hvor du kan skrive tekst, eller er det kun i nogle programmer som OpenOffice Writer eller Microsoft Office Word?
Avatar billede pstidsen Novice
07. april 2011 - 15:28 #2
Styresystem??
Avatar billede KHHP Juniormester
07. april 2011 - 15:35 #3
Sådan som du beskriver det, lyder det som om du bruger Windows, men hvilken version?
2000, XP, Vista, 7???
Avatar billede sims213 Nybegynder
07. april 2011 - 20:22 #4
Mit styresystem er Windows 7, 64-bit og det er generelt over alt på computeren, og ikke kun i nogle bestemte programmer at tasterne ikke virker
Avatar billede sims213 Nybegynder
09. april 2011 - 03:00 #5
Nogen der kan hjælpe ?
09. april 2011 - 08:43 #6
... for at dele mellem [Hardware] / [Software] - Boot op på andet medie, som kan give dig et eller andet sted hvor du kan skrive et eller andet...
Avatar billede sims213 Nybegynder
09. april 2011 - 19:08 #7
Jeg er ikke helt sikker på forskellen mellem de to, men da jeg skiftede mit sprog til Engelsk nede i værktøjslinjen og trykkede på de samme knapper, kom der kun et tegn per tryk, og ikke to, så det må vel være noget med nogle drivere eller noget andet hardware, der skal fixes, ikke ?
09. april 2011 - 19:23 #8
... og så 'skift' tilbage til DK igen ???
Avatar billede sims213 Nybegynder
09. april 2011 - 19:30 #9
Jeg har skiftet tilbage til DK igen, men problemet er der stadig. Eksempel:
Dansk Tastatur = ¨¨
Skift til Engelsk Tastatur = ]
Skift tilbage til Dansk Tastatur = ¨¨ , stadigvæk :S
09. april 2011 - 20:49 #10
... Hmmm... - der skal nok være et eller andet Software/driver mæssigt problem...

(I modsætning til Hardware...)
Avatar billede sims213 Nybegynder
11. april 2011 - 21:01 #11
Men hvad skal jeg gøre for at løse det? :S Bliver jeg nødt til at sende den til reparation, eller er det noget jeg selv kan ordne? :)
11. april 2011 - 21:17 #12
Enhedshåndtering - Tastatur - "Fjern" ... ?
Avatar billede sims213 Nybegynder
12. april 2011 - 14:17 #13
Hvad sker der så, hvis jeg fjerner den?
12. april 2011 - 14:31 #14
... så lægger den en ny "driver" ind igen ved næste opstart ...
Avatar billede sims213 Nybegynder
13. april 2011 - 14:28 #15
Tak for forslaget, har prøvet det flere gange, men det hjælper ikke, når computeren har genstartet og installeret nye drivere, og så genstartet igen, fungerer knapperne stadig ikke som de skal ..
Avatar billede sims213 Nybegynder
13. april 2011 - 15:52 #16
Okay .. lidt underligt .. Trykkede Alt Gr + ¨ knappen for at lave et  ~ tegn, og så var det fixet efter, ved ikke om det var fixet før, men nu er det i hvert fald :)

- Tak for alle svarene
13. april 2011 - 18:16 #17
Ping..

(Jeg lægger hermed et [svar] ...)

www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede sims213 Nybegynder
14. april 2011 - 15:17 #18
Nu forstår jeg slet ingenting ... Nu virker knapperne ikke igen ..
14. april 2011 - 19:32 #19
WTF ???
Avatar billede sims213 Nybegynder
16. april 2011 - 20:54 #20
Tror du stadig det er noget jeg selv kan ordne ?
16. april 2011 - 20:58 #21
(Aner det ikke !)
Avatar billede sims213 Nybegynder
03. maj 2011 - 16:22 #22
LØST!!

- Hvis nogen skulle få det samme problem, så er her hvad jeg gjorde:

Nede i værktøjslinjen gik jeg ind under sprog, og så ind på indstillinger. Så tilføjede jeg et engelsk tastatur, MEN når man trykker på Engelsk (USA) skal man vælge hvilket tastatur man vil bruge. Der valgte jeg Dansk (Danmark) i stedet for Engelsk (USA) og så er layouttet stadigt som et dansk tastatur, men i værktøjlinjen står der bare EN i stedet for DA, men nu fungerer tastaturet perfekt igen!