Avatar billede larstroels Nybegynder
05. april 2011 - 16:39 Der er 9 kommentarer

Menuen Start fryser efter IE9?

Hej

Jeg har uden held ledt efter andre med samme problem som jeg, så jeg forstyrrer jer med et spørgsmål. Jeg er ikke særligt kyndig udi styresystemer!

På min kones to år gamle bærbare, en ASUS F5 med Vista Home Basic (OEM version), er menuen start, ja hele bjælken i bunden af skærmen, begyndt at fryse efter installation af IE9.

Jeg er ikke 100% sikker på at det er lige efter IE9, da jeg ikke bruger den så meget selv, men jeg er ret sikker på det.

Start fryser umotivet og jeg kan fremprovokere det hvis jeg åbner egenskaberne og gør et eller andet. Den lister heller ikke de senest anvendte programmer selvom den er sat til det.

Jeg har fjernet IE9 igen og kører nu med IE8 igen. Men problemet er der desværre stadig.

Kender nogen af jer en måde at løse dette problem, uden at jeg skal til at geninstallere den æld gamle OEM Vista der ligger på disken fra fabrikken.

På forhånd tak.

Lars T.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2011 - 16:52 #1
Hvor længe har du haft bøvlet?
Du kunne prøve en harmløs systemgendannelse.
Skal dig lige sige ved denne opreration mister du de programmer der er installeret i mellemtiden.
Du kan også prøve en chkdsk: http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2011 - 16:52 #2
dig=dog sorry
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2011 - 16:54 #3
Systemgendannelse
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2011 - 16:56 #4
"1 Havde ikke set dit indlæg :-))
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2011 - 16:58 #5
Det er bare i orden. Har selv prøvet det mange gange. Og man føler sig lidt dum ikke??
Avatar billede larstroels Nybegynder
05. april 2011 - 17:03 #6
Ja. Det skulle jeg have husket. Systemgendannelse kommer ud med en fejlmeddelelse efter den har kørt proceduren igennem og har genstartet. Så dukker der en boks op hvor der står at systemgendannelsen ikke lykkedes.. :(

Jeg har prøvet ældre gendannelsespunkter, men det er med samme resultat.
05. april 2011 - 18:00 #7
Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...

---

Til Vista styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe    /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede larstroels Nybegynder
05. april 2011 - 18:45 #8
Tak. Jeg prøver dette. Jeg kan dog ikke sætte nogen cd i da det er en OEM version der var installeret på maskinen!

Foreløbig tak.

Lars
Avatar billede larstroels Nybegynder
05. april 2011 - 21:16 #9
Hmm.. Begge procedurer gennemført uden at den meldte om fejl, eller bad om windowsdvd. Og problemet er uændret. Hvis jeg højreklikker på skrivebordet for at lave en ny mappe, så låser den menu også, og explorer genstartes. Jeg synes ikke det ser godt ud!?