Avatar billede zeuner Nybegynder
02. april 2011 - 01:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XP problemer...

Hej

Jeg har et problem/udfordring.

Jeg har en bærbar med XP på. Problemet er følgende:
Jeg startede maskinen op og den startede fint jeg skom så langt som ind til mit skrivebord. Derefter skete der ikke mere. så slukkede maskinen og kom med en fejlmelding om at maskinen ikke var lukket efter "bogen" men mulighed for at starte normalt, i fejlsikret tilstand eller i sidste kendet funktionsdygtige stand. men ingen af dem virker.

hvis jeg vælger normal får jeg WPÆ ikonet frem og den står og køre lidt derefter kommer et blink med en blå skærm... jeg an dog ikke læse teksten og derefter slukker maskinen for derefter at genstarte... og viddere kommer jeg ikke...

HVAD gør jeg. jeg er villig til at skrotte maskinen men jeg villle grumme gerne lige have mine billeder og dokumenter ud men hvordan??

Venlig hilsen Kim
Avatar billede lasbas Nybegynder
02. april 2011 - 02:00 #1
afmonter harddisken og koble den op med et USB til IDE kabel
til en anden maskine, så skal du nok få adgang til dine filer.

Kablet ser sådan her ud og kan købes overalt -->

http://www.dealextreme.com/p/usb-2-0-to-ide-cable-10103
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2011 - 07:54 #2
Hej Kim
Du kan få dine ting ud ved hjælp af dette:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43
Man tager simpelthen harddisken ud og tilkobler på denne. Så kommer den til at virke som slave i er andet system.

HAr du forsøgt at fjerne batteri og ext strøm fra pc og holde startknappen nede i 30 sek?
Og når du starter på har du forsøgt F8 med det samme under opstart, so dele af Windows ikke forsøger at starte.
Prøv at opstarte i fejlsikret uden noget som helst andet på.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2011 - 08:26 #3
Hvorfor kunne jeg ikke se lasbas svar da jeg åbnede denne tråd???
Det er jo fra i nat. Forstår det ikke.
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2011 - 09:22 #4
Man kunne jo da også lige bruge en 15-20 min. på evt. at få den til at køre igen :-)

Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1          (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >  Skriver du:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit (+tryk på ENTER )